کسانی که نباید به هیچ عنوان از لیزر درمانی استفاده کنند بهتر است مطالب زیر را مطالعه کنند.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و عضو انجمن لیزر ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لیزر با توجه به ماهیت و نوع ماده فعالش و فوتونی که از خودش ساطع می کند برای برخی افراد احتمال خطر وجود دارد و به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: افراد ابتلا به تومورهای بدخیم و سرطانی و نیز افرادی که مبتلا به تومورهای خوش خیم با احتمال بدخیم شدن هستند به هیچ عنوان نباید از لیزر استفاده  کنند.
انتظاری خاطر نشان کرد: زنان حامله به خصوص در سه ماهه اول به دلیل آنکه لیزر در نواحی شکم و ستون فقرات آنها باعث ناهنجاری های مادرزادی و سقط جنین می شود و به هیچ عنوان نباید از لیزر استفاده کنند.
این متخصص متذکر شد: افرادی که سابقه حساسیت به نور دارند مثل بیماری لوپوس یا هر گونه حساسیت به نور دارند استفاده از لیزر اکید ممنوع است.
وی افزود:  افرادی که به تازگی دارو مصرف کرده اند و باعث حساسیت به نور شده اند به هیچ عنوان نباید لیزر تراپی شدند و شاخص ترین دارو، داروی آکوتان است که افراد مبتلا به آکنه استفاده می کنند و لیزر تراپ باعث ایجاد لکه های قهوه ای می شود که مشکل ساز است و به طور کامل نباید این افراد از لیزر تراپی استفاده کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار