استفاده از روش ليزر داخل عروقي براي درمان واريس اندام تحتاني در مقايسه با جراحي، دوران نقاهت كمتري داشته و از عوارض كمتري برخوردار است.

دكتر جواد سليمي، متخصص جراحي عمومي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه واريس اندام تحتاني بيماري شايعي است گفت : اين بيماري در آقايان 15 درصد و در خانمها 25 درصد گزارش شده است كه اكثر بيماران بدون علامت باليني مي باشند .

وي تصريح كرد :  واريس اندام تحتاني علائمي شامل تظاهرات باليني، احساس درد و سنگيني اندام ، كرامپ عضلاني و علائم باليني شديد تر شامل اگزما و اولسر اندام مي باشد .

دكتر سليمي ادامه داد : براي درمان اين موارد در صورت نبود ريفلاكس از روشهاي درماني متنوع مانند ليزر پوستي و اسكلروتراپي توصيه مي شود ولي در مواردي كه ديفلاكس وريد صافن بزرگ وجود دارد درمان استاندارد، عمل جراحي است كه اغلب نياز به بستري در بيمارستان و بيهوشي عمومي يا نخاعي و دوره نقاهت طولاني مدت مي باشد.

وي اظهار كرد : استفاده از روش ليزر داخل عروقي ، روش جديد در درمان واريس اندام تحتاني كم تهاجم تر و بدون نياز به بستري در بيمارستان و نياز به بيهوشي مي باشد كه در مقايسه با جراحي دوران نقاهت كوتاهتري داشته و عوارض كمتري نيز به دنبال دارد./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار