چه عواملی باعث صدمه زدن به قلب ما می شوند ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض رگ ها ی خونی می گردد و به همین دلیل فشار خون را بالا برده و کار قلب را بیشتر می کند و  در نتیجه باعث صدمه جدار عروق شده و تنگی رگ را به وجود می آورد و از طف دیگر بالا رفتن فشارخون باعث بالا رفتن کار قلب می گردد که این افزایش که در قلب باعث صدمه به جداره ی عروق قلب می گردد که این افزایش کا ر باعث کلفتی عضله ی قلب می شود .

ضمنا منواکسید کربن موجود در سیگار و ترکیبی چندین برابر محکم تر از اکسیژن با خون ایجاد می کند که قلب را باکمبود اکسیژن بدن باید چندین برابر کار کند و این امر نهایتا نارسایی قلبی را به دنبال خواهد داشت . 

ضمنا اگر سیگاری هستید ، سعی کنید دیگران را در معرض دود سیگار قرار ندهید که به آنها نیز صدمه می زنید ، به خصوص در مورد اطفال چون یکی از عوامل مهم ایجاد آلرژی و آسم بشود . از همین حالا به فکر ترک سیگار باشید ، علاوه براین که قلب خود را نجات داده اید به سلامت خانواده ی خود نیز کمک کرده اید .

اگر سیگار را کنار گذاشته اید شروع به ورزش نمایید در واقع ساکن و غیر فعال بودن یکی از علل مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی محسوب می گردد.

همان طور که مطلع هستید ، دو نوع چربی خون در بدن موجود است ، یکی کلسترول خوب و یکی بدن ، ورزش خوب کلسترول بد بدن را پایین می آورد .

کلسترول خوب بدن خاصیت محافظتی عروق قلب را دارد ، در صورتی که کلسترول خوب بدن خاصیت محافظتی عروق قلب را دارد ، در صورتی که کلسترول بد باعث رسوب د رجدار داخلی رگ ها شد ه و پلاک تشکیل داده که در نهایت منجر به تنگی و انسداد رگ ها می گردد. در نتیجه حتی الامکان از روغن ها ی مایع استفاده می گردد ، گوشت قرمز کمتر مصرف شود و از گوشت ها ی مرغ و ماهی بیشتر استفاده و علاوه بر آن از پرخوری پرهیز شود .  /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.