رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 91 پروژه در این استان با اعتبار بیش از یکهزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، محمدیان با اشاره به برنامه توسعه‌ای این سازمان افزود: 91 پروژه به نام سال 91 با اعتباری بالغ بر 1295 میلیارد و 960 میلیون و 348 هزار ریال به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از 4 هزار و 516 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌ مند خواهد کرد.

وی گفت: این پروژه‌ها در پنج بخش آب و خاک شامل 19 پروژه، امور شیلات و آبزیان شامل یک پروژه، صنایع کشاورزی سه پروژه، بهبود تولیدات دامی 45 پروژه و باغبانی 23 پروژه است.

محمدیان افزود: کلنگ‌زنی سردخانه دو مداره شهرستان هشترود، افتتاح مرکز تولید قارچ خوراکی شهرستان بستان‌آباد با تولید سالانه 200 تن، افتتاح شبکه فرعی پایاب سد علویان به طول 12 کیلومتر، افتتاح پل سه دهنه عنصرود شهرستان اسکو، افتتاح جاده بین مزارع به طول 200 کیلومتر در بخش مرکزی و هوراند شهرستان اهر، افتتاح یک واحد کارخانه فرآورده‌های لبنی در شهرستان ملکان و افتتاح بیش از یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار و کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین گاوداری صنعتی شیری 10 هزار راسی در شهرستان سراب از جمله پروژه‌های مطرح جهاد کشاورزی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تاکنون بیش از 43 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

محمدیان گفت:در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب در سال گذشته 260 میلیارد ریال کمک دولتی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار(سیستم‌های مختلف) در استان هزینه شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: سال گذشته با اعتبار مصوب بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای احیا و مرمت 68 رشته قنات در سطح شهرستان‌ها به منظور بهبود وضعیت منابع آبی در حد تخصیص دریافتی هزینه شده است./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.