يک مقام سازمان عفو بين الملل شوراي امنيت را عامل اوضاع نابسامان سودان معرفي کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون الجزيره  ، سازمان عفو بين الملل از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته است براي محافظت از غيرنظاميان در سودان اقدامات بيشتري به عمل آورد.
اين سازمان در گزارشي تاکيد کرده است که براي توقف حملات نظامي در سودان بايد فورا اقدام شود، سازمان هاي امدادي به سرعت به مناطق جنوبي کردفان و استان نيل آبي آسيب ديده دسترسي پيدا کنند.درگيري ها در اين منطقه از يکسال قبل بر سر نفت شروع شده است و حدود پانصد هزار نفر بر اثر حملات هوايي آواره شده اند.طبق اين گزارش ، بسياري از مردم منطقه در معرض خطر گرسنگي و همچنين آزار و اذيت هاي جنسي وهمچنين استخدام اجباري در نيروهاي شبه نظامي اند.
اسکات ادواردز از سازمان عفو بين الملل ، جامعه بين الملل را مسئول مستقيم اين وضع در سودان دانست و گفت: اين وضع حاصل واکنش کند شوراي امنيت است.آنها بخوبي مي دانند که اوضاع سودان چگونه است. اين شورا در گسترش قانون تحريم تسليحاتي که منطقه دارفور را در بر مي گيرد ، به ديگر مناطق سودان کوتاهي کرده است. در جنوب سودان نيز که دهها هزار آواره دو منطقه درگير را پذيرفته است ، چالش هاي عظيم لجستيکي وجود دارد و مردم به منابع آب و غذا دسترسي کافي ندارند.
برچسب ها: عفو ، سودان ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار