مخالفان بحرینی تاكید كردند كه در مدت بازداشت تحت شكنجه قرار گرفته اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، سه مخالف بحرینی كه به اتهام توطئه علیه نظام محكوم به حبس ابد شده اند در مقابل دادگاه اعلام كردند كه در مدت بازداشت تحت شكنجه قرار گرفته اند.

عبدالجلیل المقداد روحانی شیعه، سعید میرزا محروس و ابراهیم شریف دبیر كل جمعیت الوعد از جمله زندانیانی هستند كه از شكنجه در مدت بازداشت سخن گفته اند.

یكی از اعضای تیم دفاع از زندانیان بحرینی كه خواست نامش فاش نشود در این باره گفت كه همه آنان از شكنجه شدن در زمان دستگیری شكایت كرده اند.

شریف، متنی طولانی در خصوص شكنجه به دادگاه ارائه كرد و گفت كه وی بعد از دستگیر شدن در 17 ماه مارس سال گذشته به همراه دیگر زندانیان تحت شكنجه قرار گرفته است.

راضی الموسوی دستیار شریف در جمعیت الوعد در پایگاه تویتر به نقل از شریف نوشت كه وی به مدت چند هفته تحت شكنجه قرار داشته و مردانی نقاب دار وی را مورد شكنجه قرار داده و به وی اهانت كرده اند.

این سه تن از جمله 13 رهبر مخالفان هستند كه در دادگاه مدنی به اتهام توطئه علیه نظام محاكمه شده اند.

در محاكمه مخالفان بحرینی ، عبدالهادی الخواجه فعال بحرینی كه به مدت 110 روزدر اعتصاب غذا به سر برد با آنكه جزیی از این گروه به حساب می آید در جلسه دادگاه حاضر نبود.

در همین حال دادستان كل بحرین گروه ویژه ای را برای تحقیق در باره شكایت های رسیده در خصوص شكنجه و بدرفتاری نیروهای امنیتی با زندانیان تشكیل داده است.

برچسب ها: مخالفان ، بحرین ، شکنجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار