نشست بررسي و چگونگي برگزاري هفته فرهنگي اتريش در ايران در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمي باشگاه خبرنگاران؛نشست هفته فرهنگي ايران و اتريش در تالار اميرخاني خانه هنرمندان ايران با حضور سفير اتريش "توماس بوخس باوم"حميد سرهنگي مدير عامل خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
سفير اتريش در اين نشست به اهميت اين هفته فرهنگي اشاره كرد و گفت:هفته فرهنگي اتريش از طرفي به مناسبت صدمين سالگرد تصويب قانون پذيرش اسلام در اتريش و از طرفي ديگر به مناسبت 150 سالگرد تولد گوستاو كليمت،هنرمند معروف اتريشي است كه سبك تذهيب هنر نوين و تئاتر از شرق است و در چارچوب اين هفته اتريش يك نمايشگاه مستند به وي اختصاص داده مي‌شود.
وي تصريح كرد:ايران داراي تاريخ چند هزارساله است؛بنابراين ايران را مي‌توان ابرقدرت فرهنگي دانست.
وي گفت:ايران و اتريش صدها سال است كه تبادلات فرهنگي دارند و هيچ گاه بد نشده است كه اين ارتباطات فرهنگي از بين برود.
وي به ترجمه غزليات "حافظ" به زبان آلماني اشاره كرد و گفت:از تاريخ مي‌توان مثال زد و در حقيقت ريشه‌دار بودن روابط فرهنگي ايران و اتريش را اثبات كرد،غزليات حافظ شيرازي ايران اولين بار به زبان آلماني ترجمه شده است.
سفير اتريش در ايران گفت:مثال ديگري نيز مبني بر اينكه در حدود يكصد و پنجاه سال پيش كه درالفنون در ايران تاسيس شد،خيلي از هنرمندان اتريش در اين مدرسه تحصيل كردند.
وي اظهار داشت:خوشحال هستيم كه سال آينده قرار است؛گفتگوي تمدن‌ها در اتريش برگزار شود و علاقمنديم كه از ايران نيز گروهي به اتريش بيايد.
وي اظهار داشت:در هفته فرهنگي اتريش در ايران قرار است؛بخش‌هاي مختلفي چون موسيقي،‌ ادبيات،هنرهاي تجسمي ،فيلم،تئاتر به نمايش گذاشته شود.
وي گفت:براي ما (اتريش) تبادلات فرهنگي يك خيابان يكطرفه نيست و به هر دو كشور منتهي مي‌شود.
وي به تنوع اين هفته در ايران اشاره كرد و گفت:‌از لحاظ محتوايي هفته فرهنگي اتريش در ايران بسيار متنوع خواهد بود و تلاش خواهيم كرد تا بخشي از فرهنگ و هنر اتريش را به نمايش بگذاريم.
وي گفت:دو هنرمند اتريشي قرار است كه در هفته فرهنگي اتريش در ايران از فضاهاي مختلف عكاسي و به صورت فيلم درطول هفته به نمايش بگذارند.
سفير اتريش در ايران گفت:قطعاً بستر‌سازي‌هايي را نسبت به حضور هنرمندان اتريشي در ايران به منظور گسترش تبادلات فرهنگي بيشتر صورت خواهد گرفت.
وي گفت:هفته فرهنگي اتريش در ايران بيستم خرداد در خانه هنرمندان ايران با نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي اين كشور برگزار خواهد شد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار