ورزش فوتبال به ‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌ها از سال‌های قبل از انقلاب در شهرستان فردوس فعال است و امروز نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از فردوس، تیم عقاب فردوس نخستین تیم ورزشی این شهرستان تاکنون در مسابقات زیادی حضور یافته و در حال حاضر شهرستان فردوس دارای سه تیم فوتبال در لیگ استان خراسان‌جنوبی است.

*مشکلات مالی نشاط ورزش را از بین می‌برد

مسئول هیئت فوتبال شهرستان فردوس گفت: تاکنون تعداد 960 کارت ورزشی فوتبال برای ورزشکاران شهرستان فردوس صادر شده است و فوتبال به عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار حرف زیادی برای گفتن در بین سایر رشته‌های ورزشی دارد.

محمدحسن حریری افزود: شهرستان فردوس دارای سه تیم فوتبال شهرداری فردوس، شهرداری اسلامیه و تیم عقاب در لیگ استان است و تاکنون در مسابقات زیادی حضور و موفق به کسب مقام نیز شده است.

وی مهم‌ترین مشکل ورزش در شهرستان فردوس را کمبود امکانات و عدم تأمین هزینه‌های مالی دانست و تصریح کرد: نه تنها رشته فوتبال بلکه همه رشته‌های ورزشی از کمبود امکانات و عدم اختصاص اعتبار لازم به ورزش گلایه‌مند هستند.

مسئول هیئت فوتبال فردوس با اشاره به قدمت ورزش فوتبال در فردوس و وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر در این رشته ورزشی یادآور شد: خانواده‌ها و جوانان از ورزش فوتبال استقبال زیادی می‌کنند و از این‌رو باید امکانات لازم برای جذب جوانان به سوی ورزش فراهم شود.

حریری گفت: اگر اعتبارات لازم به ورزش اختصاص یابد و فضاهای ورزشی توسعه پیدا کند جوانان اوقات فراغت خود را به نحو شایسته پر می‌کنند و خانواده‌ها نیز دغدغه‌ای برای پرکردن اوقات فراغت جوانان خود ندارند.

وی افزود: وجود مشکلات مالی سبب از بین رفتن شادابی و نشاط ورزش می‌شود چرا که مربی تیم با دغدغه‌ نمی‌تواند زمینه شادابی و نشاط ورزشکاران را فراهم کند.

*زمین چمن فردوس در معرض خشک شدن است

دبیر هیئت فوتبال و بازیکن تیم فوتبال پیشکسوتان شهرستان فردوس نیز به خبرنگار ما گفت: مسئولان برای ورزشکاران و مربیان تیم‌های ورزشی ارزش چندانی قائل نیستند.

عباس شاهی که فعالیت ورزشی خود را از سال 65 با بازی در تیم عقاب فردوس آغاز کرده است، افزود: امکانات ورزشی موجود جوابگوی نیاز جوانان و ورزشکاران نیست و باید با توجه به نیازهای روز، امکانات ورزشی نیز افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: با تمام توان و از روی عشق و علاقه مدت چهار سال است که در هیئت فوتبال فردوس مشغول به خدمت هستم و در این مدت با وجود تلاش‌های فراوان مبلغ بسیار ناچیزی را به‌ عنوان دستمزد دریافت می‌کنم.

دبیر هیئت فوتبال فردوس یادآور شد: اداره ورزش و جوانان شهرستان به نیروهای زیادی برای نگهداری سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن نیاز دارد ولی با وجود حقوق بسیار ناچیز این نیروها هنوز تحت حمایت بیمه قرار نگرفته‌اند و این خود سبب نارضایتی نیروهای خدماتی این مجموعه شده است.

شاهی به وضعیت نامناسب زمین چمن فردوس به دلیل عدم آبیاری اشاره کرد و گفت: ایجاد زمین چمن هزینه بسیار زیادی در بردارد حال اینکه اداره ورزش و جوانان به دلیل عدم بیمه نیروهای خدماتی از آبیاری و نگهداری زمین چمن صرف‌نظر می‌کند و خشک شدن آن را به بیمه کردن یک نفر نیرو ترجیح می‌دهد.

وی از مسئولان ورزش استان و شهرستان خواست تا نیروهای خدماتی در مجموعه‌های ورزشی و همچنین اعضای هیئت‌های ورزشی را مورد حمایت بیمه قرار دهند.

*افق ورزش بانوان استان نامطلوب است

مربی تیم فوتسال بانوان فردوس نیز گفت: در حال حاضر تیم فوتسال جوانان فردوس با 20 نفر بازیکن و تیم نوجوانان نیز با 15 نفر مشغول به فعالیت است.

زکیه قائمی افزود: امکانات ورزشی موجود در شهرستان فردوس نیاز ورزشکاران را تامین نمی‌کند و هزینه‌های جاری هیئت‌های ورزشی نیز به‌طور مرتب پرداخت نمی‌شود.

وی نبود سالن ورزشی برای تیم فوتسال نوجوانان را مهم‌ترین مشکل فوتسال بانوان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم فوتسال نوجوانان از استعدادهای موفقی برخوردار است باید امکانات لازم برای پیشرفت آنها فراهم شود.

قائمی افق ورزش بانوان در سطح استان را نامطلوب دانست و یادآور شد: ترقی و پیشرفت استان از نظر ورزش بانوان در سطح پایینی قرار دارد.

*با گذشت سه ماه از سال هنوز تقویم مسابقات ارسال نشده است

مربی و بازیکن تیم فوتبال شهرداری فردوس نیز برنامه‌ریزی اداره کل ورزش و امور جوانان را ضعیف دانست و گفت: با گذشت سه ماه از سال هنوز تقویم مسابقات سال جاری از سوی استان ارسال نشده است.

جواد عبدی افزود: سال گذشته تقویم مسابقات استانی در فروردین‌ماه به شهرستان فردوس ارسال و بر اساس آن تمرینات تیم‌های فوتبال برنامه‌ریزی شد ولی امسال هنوز از تقویم مسابقات خبری نیست.

وی مهم‌ترین مشکل فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی را مشکلات مالی دانست و تصریح کرد: نگهداری زمین چمن، سالن‌های ورزشی و برگزاری مسابقات مستلزم صرف هزینه است و باید اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

مربی و بازیکن تیم فوتبال شهرداری فردوس بی‌توجهی والدین به ورزش را از دیگر مشکلات پیش روی ورزش دانست.

عبدی گفت: زمین چمن فردوس که مدت‌ها به دلیل قطعی آب آبیاری نشده بود در حال حاضر در دست آبیاری است و به همین دلیل زمین چمن تا 15 خردادماه تعطیل است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.