نیروهای مسلح آلمان خود را برای مقابله با جنگ های رایانه ای آماده می کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی دویچه وله، وزارت دفاع آلمان پس از یکسال آماده سازی نیروهای ارتش اعلام کرد اکنون یگان ویژه ای برای دفاع از کشور در برابر حملات رایانه ای دشمن ترتیب یافته است.
این یگان علاوه بر عملیات دفاعی آماده عملیات تهاجمی است.
مقر این یگان ویژه در غرب بن است. وظیفه این یگان نظارت بر سامانه های رایانه ای ارتش است و گزارش کردن و مهار کردن هر گونه بی نظمی در آن است.
توماس کاسندی از وزارت دفاع آلمان می گوید وظیفه نخست شناسایی هر گونه بی نظمی احتمالی است و اینکه آیا عامل این بی نظمی یک اشتباه فنی است یا عواملی انسانی در آن دخالت دارند. ممکن است عوامل دولتی یا غیردولتی در صدد آسیب زدن به کشور ما یا نیروهای مسلح ما باشند.پس از این مرحله ما اقدام لازم را انجام می دهیم.
نیروهای ارتش آلمان نه تنها برای دفاع در برابر حملات رایانه ای آماده شده اند بلکه توانایی های تهاجمی خود را نیز در این عرصه تقویت کرده اند تا بتوانند با استفاده از ویروس های رایانه ای به دشمن حمله کنند.
تا کنون هیچ قانون بین المللی در خصوص جنگ های رایانه ای تدوین نشده است. کارشناسان بیم آن دارند که این فعالیت ها به سیستم های رایانه ای غیرنظامی نظیر سیستم هایی که در کارخانه ها، بیمارستان ها، بخش های تامین برق نیز کشیده شود.
اخیرا ویروس استاکس نت شماری از سانتریفوژهای ایران را از کار انداخت اما این ویروس به کارخانه هایی نیز که کاربرد غیرنظامی دارند، گسترش یافت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار