برداشت محصول گيلاس دراستان قزوين اغاز شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين؛ اين ميزان گيلاس از سطحبيش از چهار هزار هکتاراز باغهاي استان قزوين برداشت مي شود که نود درصد آن دربيست روستاي مناطق کوهستاني رودبارالموت شرقي و غربيواقع شده است .

استان قزوين از نظر توليد گيلاس مقام دوم کشوررا دارد .

به گفته يمحمد رضا صفري رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين گيلاس توليدي در استان قزوين علاوه بر تامين نيازهاي مردم اين استان در بازاراستان هاي همجوار به ويژه تهران عرضه مي شود.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين همچنين با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده براي توسعه باغها در اراضي شيب دارميگويد: توزيع نهال اصلاح شده ، ترويج آبياري تحت فشار ،بازاريابي و راه اندازي صنايع تبديلي از مهم ترين برنامه هاي اين سازمان براي توسعه باغ هاي گيلاس منطقه است.

استفاده از آب چشمه سارها و شب هاي سرد و روزهاي گرم طبيعت کوهستاني منطقه الموت ،از جمله عواملي است که در کيفيت گيلاستوليدي اين منطقه تاثير بسزاييدارد .

محصول تک دانه مشهدي از مهم ترين ارقامي است که در استانقزوين توليد مي شود.

استان قزوين با بيش از چهارصدو هشت هزار هکتار اراضي کشاورزي کمتر از يک درصد خاک کشور را داراست و سه درصد توليد محصولات کشاورزي کشور را بخود اختصاص داده و در اين استان سالانه بيش از چهار ميليون تن محصولات زاراعي ، باغي و دامي توليد مي شود.

برداشت گيلاس دراستان قزوين تا مردادماه ادامه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.