تیم ملی والیبال کشورمان با وجود از دست دادن 4 متیاز از مجموع 9 امتیاز سه بازی برگزار شده، هنوز برای راهیابی به المپیک 2012 امیدوار است.

رضا ابراهیمی مربی تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم تیم ملی ایران در بازیهای آینده خود در این دوره از مسابقات انتخابی المپیک بتواند نتایج قابل قبولی را کسب کند، والیبالیستهای کشورمان پتانسیل راهیابی به مسابقات لندن را دارند آنها برای رسیدن به این امر فقط باید مقابل حریفان با تمرکز بیشتری بازی کنند و باخت را فراموش کرد.

وی تصریح کرد: علت باخت تیم ملی در بازی امروز فقط فنی نبود، عامل شکستهای اینگونه هنوز به طور دقیق مشخص نیست، این موضوع حتی برای ا عضای کادر فنی هم به یک معما تبدیل شده، که چرا تیم ملی پوشان پس از انجام چند بازی خوب و مقتدرانه این گونه نتیجه را واگذار میکنند.

مربی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: بازی با استرالیا برای ما یک دیدار تعیین کننده بود، زیرا میتوانست خیال همگان را از بابت المپیکی شدنمان راحت تر کند، اما به تعبیری میتوان گفت که متحول شدن تیم استرالیا از ست دوم مسابقه و بازی بد تیم ملی ایران به نوعی مکمل یکدیگر در کسب این نتیجه بودند.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به جوان بودن میانگین سنی بازیکنان تیم والیبال استرالیا، آنها پس از واگذاری ست نخست از نظر روحی دچار افت شدند، اما دست کم گرفتنشان از سوی بازیکنان ایرانی باعث شد تا آنها بازی را در دست گرفته و موفق به کسب امتیاز و در نهایت شکست تیم ایران شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انجام بازی تدارکاتی چند روز پیش از انجام مسابقه رسمی با استرالیا به ضررمان شد؟ گفت: نمیتوان گفت که ما از انجام بازی دوستانه متضرر شدیم، با توجه به آنکه شرایط برای تیم ایران به گونه ای بود که نیاز مبرم به انجام دیدار تدارکاتی محسوس بود، اعضای کادر فنی مجبور به برگزاری بازی دوستانه با این تیم در توکیو شدند، با انجام این بازی هر 2تیم شناخت کافی نسبت به یکدیگر پیدا کردند اما باید گفت که استرالیاییها از دانسته های خود بهره بیشتری بردند.

مربی تیم ملی والیبال در ادامه یادآور شد: ما نباید تنها به این دلیل که در چند بازی اخیر موفق به شکست تیم ملی استرالیا شده ایم آنها را تیمی ضعیف و از پیش باخته فرض کنیم، بلکه باید بگویم که ترکیب جوان آنها زیر نظر یک مربی آرژانتینی کار میکند، وضعیت فنی آنها روز به روز در حال بهتر شدن و پیشرفت است. ما در این بازی شاهد بودیم که چگونه سفید پوشان جوان استرالیایی توپهای نامتعادل را تبدیل به پوئن میکردند.

ابراهیمی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این باخت نباید تیم ملی ایران و بازیکنان جنگنده ما را از مسیر و هدف ا صلی خود دور کند. آنها برای راهیابی به المپیک به ژاپن رفته اند و برای رسیدن به این هدف باید نهایت توان خود را به کار گیرند ما هنوز با کسب 5 امتیاز در مکان سوم جدول قرار داریم و بازیهای روزهای آتی تعیین کننده المپیکی هاست./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار