متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از آنجایی که میزان بالایی از وزن بدن کودکان را آب تشکیل می دهد، بیماری عفونت روده ای و کاهش آب بدن، برای کودکان عواقب خطرناکی به همراه دارد.

ذاکرسعیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  یاسوج اظهار کرد: تب خفیف، تهوع، استفراغ و تا حدودی اسهال از جمله علایم بیماری عفونت روده ای هستند که در این فصول شیوع بالایی در میان مردم دارد.
وی افزود: در این بیماری حجم زیادی از آب بدن از دست می رود که مواردی مانند بیحالی، خواب آلودگی و کاهش سطح هوشیاری در مواقع شدید، از جمله پیامدهای این مساله هستند.
این متخصص بیماری های عفونی در رابطه با چگونگی درگیری روده بزرگ با عفونت روده ای ادامه داد: پس از عفونی شدن روده در اثر تماس با میکروب ها، تب شدید، دل پیچه و اسهال به دفعات زیاد و میزان کم در بدن بروز می یابد که با علایم درگیری روده کوچک در این بیماری تفاوت دارد.
سعیدی نژاد اضافه کرد: برای درمان میکروب ها  و انگل های موجود در روده بزرگ، معمولا پزشکان معالج به دلیل شدت بیماری، به روش های درمانی آنتی بیوتیکی روی می آورند و این در حالی است که در عفونت های ویروسی که با اسهال و تب خفیف، آبریزش بینی، اشک ریزی، گلودرد و عطسه همراه هستند، بهتر است آب از دست رفته بدن کاملا تامین شده و از تب برها استفاده شود.
وی با بیان اینکه در فصول گرما لازم است نکات بهداشتی بیشتر رعایت شود، ابراز کرد: مصرف غذاهای مطمئن، استفاده از میوه های خام و کاملا شسته شده، شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، نکات بهداشتی ساده ای هستند که ما را در برابر این بیماری ایمن می سازد.
وی توصیه كرد: کاهش میزان مصرف سس مایونز، غذاهای رستورانی، فست فودها، سبزی ها و سالادهای رستورانی در ماه های ابتدایی سال، مواردی هستند که ضمن رعایت نکات بهداشتی می توانند سبب کاهش امکان ابتلا به عفونت های روده ای شوند. /ب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.