سفیر ایران در کویت گفت: روز بزرگداشت امام خمینی(ره) روز نمايش قدرت سياسي و فرهنگي اسلام و تحقق آرمان‌هاي شهيدان است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت بيست و سومين سالگرد رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در تالار سفارت كشورمان در كويت برگزار شد.

در اين مراسم كه با حضور جمعي از شخصيت‌هاي سياسي،‌ اجتماعي و پارلماني كويت، ائمه جمعه و جماعات مساجد و حسينيه‌هاي اين كشور و انبوهي از شيفتگان راه امام (ره) و ايرانيان مقيم كويت برگزار شد، روح الله قهرماني چابك، سفير ايران در كويت طي سخناني با خير مقدم به ميهمانان عرب گفت: امام خميني (ره) متعلق به يك كشور و يك ملت و محدود به يك مرز نبود؛ بلكه محور و ستون تمام جهان اسلام و ملت‌هاي اسلامي و يك مصلح نه براي قرن بيستم بلكه براي تمامي اعصار و ادوار بود. 

وي افزود: تعيين روز جهاني قدس و اعلام حمايت از مردم ستم‌ديده فلسطين نور اميد را در دل مردم سرزمين‌هاي اشغالي و همه ملت‌هاي تحت ستم شعله‌ور ساخته است و امروزه ملت‌هاي مسلمان در سايه انديشه‌هاي الهي امام خميني هويت اسلامي خـود را باز يافته‌اند و در راه تداوم مبارزات حق‌طلبانه درنگ نخواهند كرد.

سفير كشورمان افزود: روز بزرگداشت امام روز نمايش قدرت سياسي و فرهنگي اسلام، روز همبستگي و همگرايي، روز تحقق آرمان‌هاي شهيدان و روز جهش علم و معرفت است.

حجت‌الاسلام شيخ عبدالله دشتي از روحانيون برجسته كويت نيز طي سخناني امام را احياگر اسلام ناب محمدي توصيف و تاكيد كرد: در سالگرد فراق آن يار سفر كرده سراسر جهان اسلام امروزه سوگوار است و بر پيروي از راه و مكتب ايشان اصرار دارد.

وي افزود: تلاش امام براي وحـدت مسلمانان و مبارزه با تفرقه‌افكني و اختلاف‌اندازي طرح‌هاي استكبار جهاني را نقش بر آب كرده است و جهان عرب امروزه و همزمان با بيداري اسلامي بايد از انديشه ها و تجربيات ارزشمند انقلاب اسلامي بهره جويد تا دچار لغزش و كجروي نشود/پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار