مزاياي ساخت بيمارستان تخصصي زنان در شمال ‌غرب

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از زنجان ، بزرگترين بيمارستان تخصصي زنان ، زايمان و ناباروري شمال ‌غرب کشور با مشارکت سرمايه‌گذاران آلماني در زنجان طي سه سال آينده ساخته مي‌ شود .
موسس بيمارستان تخصصي زنان ، زايمان و ناباروري استان زنجان با بيان اينکه اين بيمارستان در زميني به مساحت 4 هكتار احداث خواهد شد ، مي افزايد : اعتبار اوليه براي ساخت اين بيمارستان 250 ميليارد ريال است که در مرحله نخست 100 تخت براي پذيرش و بستري بيماران پيش‌بيني شده است که خدمات متنوع و متعددي را به جامعه هدف ارائه خواهد کرد .
آقاي فتحي مي افزايد : در اين بيمارستان خدماتي از قبيل تشخيص به موقع سرطان‌ هاي مختص زنان ، مشاوره‌هاي درماني و جراحي صورت مي‌گيرد .
وي اضافه مي کند : راه‌اندازي واحد پژوهش از ويژگي هاي مهم بيمارستان تخصصي زنان ، زايمان و ناباروري شمال‌غرب كشور در زنجان است .
آقاي فتحي مي گويد : براي اين بيمارستان تخصصي باند فرود بالگرد در موارد اضطراري نيز لحاظ شده است تا امكان جابجايي بيماران در معرض خطر و امداد رساني به‌ موقع براي آنان فراهم باشد .
مؤسس بيمارستان " پرستو " با تاکيد بر اينکه توريسم‌درماني و پذيرش بيماران از كشورهاي خارجي نيز از جمله برنامه‌هاي آينده اين مركز است ، اضافه مي کند : سلامت زنان به معني سلامت فرزندان آينده کشور است و ارائه خدمات آموزشي درماني و مراقبت‌هاي فوق ‌تخصصي زايمان و درمان نازايي و بيماري‌هاي مرتبط ، اهداف بيمارستان پرستو را در حوزه جغرافيايي خاورميانه تشکيل مي‌دهد .
آقاي فتحي ، نبود بيمارستان تخصصي در حوزه زنان در منطقه شما‌ل‌غرب کشور و به طور کلي کمبود بيمارستان تخصصي در ايران و خاورميانه را از ديگر اهداف تاسيس اين بيمارستان عنوان مي کند و مي افزايد : نگرش مثبت مديران و مسئولان استان زنجان براي جذب سرمايه ‌گذار از جمله فرصت ‌هاي مهم در تاسيس اين بيمارستان به ‌شمار مي‌آيد .
وي ادامه مي دهد : بهره‌ مندي از موقعيت مکاني و جغرافيايي ممتاز به عنوان گلوگاه متصل کننده غرب و شمال ‌غرب کشور با شمال ، نزديکي به مهمترين کانون ‌هاي جمعيتي، برخورداري از جاذبه‌هاي گردشگري ، تاريخي ، طبيعي و اکوتوريسم و وجود آب و هواي مناسب از دلايل انتخاب زنجان براي احداث اين بيمارستان تلقي مي‌شود .
آقاي فتحي به چشم ‌انداز 10 ساله مجموعه بيمارستان "پرستو" اشاره و خاطرنشان مي کند : استفاده از دانش به روز و تخصصي و تجارب حاصل شده در بيمارستان‌ها و مراکز تخصصي در اروپا براي ارتقاي سطح دانش پزشکان و متخصصان ايراني به خصوص در استان زنجان ، وارد کردن تجهيزات و دستگاه‌هاي پزشکي به روز به ايران و نصب و راه‌اندازي آن‌ها و آموزش نحوه استفاده از اين دستگاه‌ها و سوق دادن متخصصان و کارشناسان اروپايي به ايران و زنجان براي استفاده از تجارب آنها در حوزه‌هاي آموزش ، پژوهش و درمان از ديگر اهداف اين بيمارستان است .
همچنين با احداث اين بيمارستان زمينه اشتغال بيش از 300 نفر فراهم و براي 300 نفر نيز به طور غير مستقيم ايجاد اشتغال مي شود .
محمدي خانم 32 ساله زنجاني که هفت سال است مشکل ناباروري دارد ، مي گويد : با احداث بزرگ‌ترين بيمارستان تخصصي زنان ، زايمان و ناباروري شمال‌غرب کشور در زنجان مشکل رفت و آمد  بيماران رفع خواهد شد و ما مي توانيم با هزينه کمتر و امکانات بيشتر به لحاظ مکان براي اقامت مشکلمان را حل کنيم .
آقاي موسوي مرد 38 ساله زنجاني که مشکل ناباروري دارد و 2 سال است که به همراه همسرش مورد آزمايش هاي  مختلف قرار گرفته است ، مي گويد : وقتي براي درمان به تهران مي رويم در پياده رو چادر مي زنيم زيرا هزينه هاي درمان به قدري کمرشکن است که پولي براي اسکان در هتل يا مسافرخانه نمي ماند از اين رو با چند خانواده ديگر مثل خودمان در کنار هم چادر مي زنيم .
اين شهروند زنجاني با ابراز خوشحالي از احداث اين بيمارستان اضافه مي کند : به اين ترتيب مشکلات هزاران نفر در استان و کشور حل خواهد شد تا ديگر بيماران علاوه بر تحمل بار مالي درمان مجبور به پرداخت هزينه گزاف براي اسکان در مسافرخانه ها و يا ماندن در چادرهاي خياباني نشوند .     
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان مي گويد : در دنيا 510 ميليون زوج نابارور وجود دارد که از اين تعداد 2 ميليون زوج نابارور در کشور ايران هستند .
آقاي سروي سلامت خانواده را در پيشرفت جامعه بسيار مهم مي داند و مي افزايد : پارسال هزار و 460 پزشک براي ارتقاي سلامت به مناطق غير برخوردار اعزام شدند و بيش از 50 درصد از زنان را پوشش دادند .
وي وظيفه اصلي دانشگاه علوم پزشکي را ارتقاي شاخص هاي مرتبط با موضوع سلامت ذکر و اضافه مي کند : در دنيا نيم ميليون نفر از مادران حين زايمان از دنيا مي روند که بيش از 90 درصد از اينها در کشورهاي درحال توسعه اتفاق مي افتد و دراين زمينه بايد تضمين بهداشت که همان عدالت اجتماعي است در دستور کار قرار گيرد .
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان زنجان مي گويد : در بيمارستان پرستو درمان زوجين نابارور همراه با آزمايشات مختلف تخصصي و فوق تخصصي بطور کامل انجام مي شود و ديگر نيازي به سفر براي درمانهاي تکميلي به مراکز بزرگتر نيست ./.ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
چه خوب آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
بسیار عالی.... فقط امیدواریم مثل طرحهای دیگر سالهای متمادی به طول نینجامد و انشاالله زودتر به بهره برداری برسد.