منتخب مردم تهران در مجلس نهم گفت: یکی از منتخبان شکایت کلی را بر روی اعتبارنامه برخی منتخبان تهران اعلام کرد که این کار درستی نیست و هیات رئیسه مجلس باید در این باره اعلام نظر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا محجوب در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۶ خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای به استناد ماده ۷۴ گفت: شعبه ششم باید براساس شکایت جز به جز اعتراض روی اعتبارنامه ها را بررسی کند.

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: یکی از منتخبان شکایت کلی را بر روی اعتبارنامه برخی منتخبان تهران اعلام کرد که این کار درستی نیست و هیات رئیسه مجلس باید در این باره اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: شعبه ششم اگر اعتراض اعلام شده روی برخی منتخبان تهران را وارد بداند و به صحن علنی گزارش کند، آن وقت این اعتراض برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق می رود، بنابراین شکایت روی اعتبارنامه منتخبان نباید کلی باشد.

علی لاریجانی رئیس موقت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محجوب گفت: طبق ماده ۶۵ آیین نامه شعب بررسی اعتبارنامه منتخبان فقط باید مواردی را بررسی کنند که شورای نگهبان آنها را بررسی نکرده و طبیعتاً اعتراض به اعتبارنامه منتخبان نیز باید منجز و درباره تک تک افراد باشد وگرنه قابل طرح نیست، البته شعبه مربوطه باید گزارش این مسئله را به صحن علنی بدهد./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار