ست چهارم دیدار تیم های ایران و استرالیا با نتیجه 25 بر 23 به نفع استراليا به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ترکیب اصلی تیم ملی والیبال ایران را در ست نخست بازی حمزه زرینی، فرهاد قائمی، امیر غفور، علی نادی، محمد موسوی سعید معروف و فرهاد ظریف (لیبرو) تشکیل دادند.

تیم ایران که تاکنون در اکثر دیدارهای خود مقابل استرالیا نتیجه را به نفع خود به پایان رسانده بود در این بازی حساس شروع طوفانی داشت و پس از واگذاری 2 امتیاز به حریف، فرهاد قائمی بهترین سرویس زننده این دوره از مسابقات توانست با زدن سرویس های هدفمند و متوالی خود فاصله امتیازی بازی را افزایش دهد استراحت فنی نخست این سن هشت بر سه به نفع تیم ایران به پایان رسید.

ملی پوشان کشورمان با درک این موضوع در دفاع حریف غیر قابل نفوذ است با تقویت دریافت اول های خود، سد دفاعی حریف را متزلزل کردند.

محمد موسوی عراقی بازیکن پست دفاع وست کشورمان در این دیدار در دفاع روی تور بسیار موفق عمل کرد یکی از نکات مهم در این ست حفظ فاصله اختلاف امتیازی بود وقت استراحت فنی دوم این ست هم 16 بر 10 به نفع تیم ایران به پایان رسید

سرویس های پرشی حریف با دریافت های خوب تیم ایران به خوبی مهار شد.

در ست دوم این دیدار تیم ایران متشکل از سعید معروف و امیر غفور، فرهاد موسوی عراقی، حمزه زرینی، علی نادی و فرهاد ظریف (لیبرو) آغاز شد.
در این ست سفید پوشان استرالیایی که جزو جوانترین تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها محسوب می شوند بازی را پرقدرت و سرعتی شروع کردند آنالیز دقیق آنها از تیم ایران باعث شد تا مهره های کلیدی تیم مهار شوند و خط دفاعی مستحکم حریف باعث شد تا وقت استراحت اول این ست هشت بر چهار به نفع استرالیا رقم بخورد سرویس های ریسکی حریف و اشتباهات فردی بازیکنان تیم ایران باعث ارتقا امتیازات استرالیایی ها شد به طوری که از هشت امتیاز کسب شده حریف پنج امتیاز به خاطر اشتباهات فردی ملی پوشان کشورمان بود.
ترکیب تیم استرالیا که در این ست به دلیل اشتباهات فردی تیم ایران موفق به کسب پوئن شده بودند فاصله اختلاف امتیازی خود را حفظ کردند به طوری که وقت استراحت فنی دوم هم 16 بر 13 به نفع استرالیا به پایان رسید.
خولیو ولاسکو در امتیاز 16 بر 14 بابک فیاضی را به جای حمزه زرینی وارد زمین کرد و در امتیاز 21 بر 16 بازهم وارد زمین شد.
همچنان خطاهای فردی بازیکنان تیم ایران در این ست در زدن سرویس ادامه داشت و این ست 25 بر 18 به نفع سفید پوشان استرالیایی به پایان رسید.

شروع ست سوم :

 ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان در این ست دست نخورده باقی ماند ملی پوشان ایرانی که ست دوم را به دلیل اشتباهات فردی در شرایطی واگذار کردند که ست اول را مقتدرانه به نفع خود به پایان رساندند امتیازات در این ست به صورت پایاپای دنبال می شد، استرالیایی ها می دانستند کوچکترین غفلت باعث واگذاری ست و شکست می شود در زمانی که تیم ایران در پوئن چهارم با حریف برابر بود ولاسکو تصمیم به جایگزینی بابک فیاضی و فرهاد قائمی کرد دفاع مستحکم و توپ گیری داخل میدان بی نقص تیم استرالیا باعث شد تا وقت استراحت فنی اول هشت بر شش به نفع آنها به پایان رسد.
تیم ملی والیبال ایران توانست در ادامه بازی به شرایط مطلوب و هماهنگی اولیه خود دست یابد، علی نادی با زدن سرویس های هدف دار خود اختلاف امتیاز را کاهش داده و روند ارتقا پوئن ها به صورت پایاپای ادامه یافت با وجود آنکه اشتباهات فردی تیم ایران تا حدی از بین رفته بود اما استرالیایی ها با آنالیز دقیقی که از بازیکنان و تاکتیک تیم ملی کشورمان داشتند وقت استراحت فنی دوم را هم 16 بر 14 به نفع خود به پایان رساندند.
پس از استراحت فنی، امیر غفور جای خود را به رضا قرارداد، علی مباشری هم به جای حمزه زرینی در پوئن 18 بر 15 وارد زمین شد.
کسب پوئن از استرالیایی های جوان در این ست کار بسیار سختی بود دیوار دفاعی مستحکم آنها مانع از امتیاز آوری تیم ایران برای رسیدن به نتیجه برد در این ست شد و آنها با پوئن 25 بر 18 ست را به حریف واگذار کردند.

ست چهارم و باخت ايران مقابل استراليا

 خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی کشورمان در ست چهارم با همان ترکیب اصلی و ابتدایی بازی را آغاز کرد.

فرهاد قائمی در حالي که ايران در پوئن چهار بر 2 از استراليا عقب بود از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و بابک فیاضی به جای وی وارد زمین شد.

بازی گردانی سعید معروف در این دیدار و به خصوص این ست و استفاده از تمامی بازیکنان برای اجرای تاکتیک های متنوع باعث شد که در این زمان از بازی، امتیازات به صورت پایاپای دنبال شود.

استرالیایی های بلند قامت و جوان که در ست نخست شیرازه تیمشان از هم پاشیده بود در ست های دوم و سوم و حتی چهارم بسیار مستحکم ظاهر شدند و وقت استراحت فنی اول را هشت بر هفت به نفع آنها به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران که از نوع بازی قدرتمند و جنگنده حریف غافلگیر شده بود سعی در افزایش پوئن های خود که با کار بسیار سختی بود داشت ولی امتیازات به طور کامل پایاپای پیش می رفت و وقت استراحت فنی دوم هم در ست چهارم با پوئن 16 بر 14 به نفع استرالیا به پایان رسید.

تیم ایران در دفاع روی تور موفق عمل نکرده، حضور پاسور دوم تیم استرالیا در زمین باعث شد تا حدودی تاکتیک های آنها برای تیم ایران ناآشنا تر باشد استرالیایی ها که تاکنون خطرناک و جنگنده ظاهر شده اند هر زمان که تیم ایران یک امتیاز از آنها پیش بود استرس بسیار بالا اقدام به افزایش پوئن های خود کردند.

حمزه زرینی دریافت کننده قدرتی تیم ملی به همراه بابک فیاضی با بهره گیری از پاس های سعید معروف توانستند اختلاف امتیازی ایران را از بین برده و امیر غفور هم امتیاز 19 را برای کشورمان کسب کرد خولیو ولاسکو با گرفتن وقت اضافه و راهنمایی ملی پوشان درصدد از بین بردن خطاهای بازیکنان و کشاندن سرنوشت بازی در ست پنجم بود.

رالی های بوجود آمده در این ست حاکی از آن بود که استرالیایی ها نمی خواهند بازی پنج سته شود و آنها خواهان سه امتیاز کامل بازی هستند اما ملی پوشان ایران که قید امتیاز کامل را زده بودند به دنبال کسب حداقل یک امتیاز این بازی با برگزاری ست پنجم بودند.

در پوئن 22 بر 21 زمانی که حریف از تیم ایران پیش بود علی مباشری به جای زرینی وارد زمین شد شرایط برد برای تیم ایران بسیار سخت بود، استرالیایی ها به هیچ عنوان اجازه پوئن آوری به تیم ایران و افزایش اختلاف امتیازات را نمی دادند و این ست هم با پوئن 25 بر 23 به نفع استرالیا به اتمام رسید و استرالیا با 9 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت./ق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هوادار
۱۷:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
به نظر من ضعف تیم ما نه تکنیکه نه ضعف مربی ضعف ما فیزیو لوژی بازیکنای ماس حریف واقعا قد بلنتری ازتیم ما داشت و همه ی ابشارای اونها از روی دست بازیکنای مابود ما جلوی همچین تیم هایی یا باید سرویس خوب بزنیم یا توپ گیریمون خیلی خوب باشه که نبود ولی هنوز شانس داریم ناامیدی نصف شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
بی تعارف باید گفت مشکل تیم های گروهی ما ظرفیت پایین فرهنگی است .چون با دو برد دچار غرور کاذب می شن.
به نظر شما ادگار استرالیایی به تنهایی همه تیم ایران رو حریف نبود؟
آخرین اخبار