فرماندار شوش از نابودی کامل کشت گندم دیم در منطقه کشاورزی شهرستان شوش خبر داد و گفت: هیچ برداشتی از مزارع دیم انجام نشده است.

عبدالرضا سعیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: کشت دیم در شهرستان شوش به طور کامل نابود شده است و در هفته‌های گذشته که برداشت محصول گندم در این شهرستان آغاز شده است هیچ برداشتی از مزارع دیم‌کاران گندم انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت در شهرستان شوش تنها از مزارع آبی انجام شده است، تأکید کرد: در شرایط کنونی برداشت تنها از مزارع کشت شده به صورت آبی انجام شده است و در این‌باره به دلیل کاهش نزولات آسمانی دچار خسارت‌های جبران ناپذیری شده‌ایم.

سعیدی‌نیا با اشاره به اینکه برداشت گندم از مزارع آبی نیز به پایان رسیده است، تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 83 هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش زیر کشت گندم آبی رفته است که همه محصول در این شهرستان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید در مزارع گندم در شهرستان شوش بسیار خوب بوده است، تأکید کرد: در مزارع گندم شهرستان شوش در هر هکتار بیش از 3.5 تن گندم تولید شده است و براین اساس گندم‌های تولید شده در مزارع این شهرستان به رقم 285 هزار تن می‌رسد.

رئیس شورای اداری شهرستان شوش خاطر نشان کرد: برای بررسی خسارت وارد شده به کشاورزان از ارزیابان بیمه دعوت شده است تا میزان خسارت را بررسی و برای پرداخت خسارت اقدام کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.