رئيس کميسيون عالي انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام کرد هيچ کس يا هيچ حادثه اي نمي تواند از برگزاري مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري مصر در روزهاي شانزده و هفده ژوئن جلوگيري کند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصري الجمهوريه ، فاروق سلطان تصريح کرد قطار انتخابات در مصر حرکت خود را آغاز کرده است  و هيچ کسي و يا حادثه اي نمي تواند مانع برگزاري مرحله دوم انتخابات اين کشور شود و مسئولان مصر نيز قصد ندارند انتخابات را به تعويق اندازند .
فاروق سلطان تاکيدکرد کميسيون عالي انتخابات مصر براي مرحله دوم انتخابات کاملا آماده است و مقدمات لازم را برگزاري انتخابات فراهم کرده است .
وي خاطر نشان کرد کميسيون عالي انتخابات پنجاه و يک ميليون و500 هزار فرم ويژه براي راي گيري چاپ کرده است. اين فرمها داراي شماره سريال و ممهور به مهر هستند .
سلطان همچنين از واردات مقاديري جوهر فسفري براي جلوگيري از تکرار راي خبر داد .
فاروق سلطان در حالي اين مطالب را مطرح کرد که پس از صدور حکم  دادگاه مصر عليه مبارک و برخي ديگر از سران رژيم سابق مصر اعتراضهاي مردمي در مخالفت با اين حکم دوباره در ميدان التحرير در قاهره و ديگر استانهاي مصر شعله ور شده است .
معترضان مصري در روزهاي اخير در ميدان التحرير چند خواسته مطرح کردند . برگزار نشدن مرحله دوم انتخابات  و تشکيل شوراي رياستي متشکل از نامزدهاي دور اول انتخابات با محمد مرسي نامزد گروه اخوان المسلمين يکي از خواسته هاي معترضان مصري است .
 شماري از نامزدهاي دور اولين انتخابات مصر از جمله عبد المنعم ابوالفتوح، خالد علي و  حميد صباحي در اين تظاهرات شرکت داشتند .
فاروق سلطان در ادامه مصاحبه خود با روزنامه الجمهوريه با اشاره به اينکه تقلب در انتخابات به نفع کسي نيست ، تاکيدکرد انتخابات مصر در سلامت و شفافيت کامل برگزار مي شود .
وي افزود مراحل راي گيري و شمارش آرا همچون مرحله اول ، با مشارکت نمايندگان جامعه مدني و نظارت رسانه هاي داخلي و جهاني برگزار خواهد شد .
به گفته اين مقام مصري کساني به سلامت و شفافيت روند انتخابات ترديد دارندکه مي خواهد ناکامي خود را در انتخابات به نحوي توجيه و پنهان کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار