سرمربي تيم ملي بسكتبال گفت: در آستانه سفر به اردن مشكلات زيادي تيم ما را احاطه كرده و در صورت نرسيدن اوشين ساهاكيان در پست چهار با مشكلات زيادي روبرو مي شويم.

محمد بچيروويچ در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: اولين مشكل ما نداشتن وقت كافي است بيشتر بازيكنان با مشكلاتي مثل ويزا، خروج از كشور يا امتحان روبرو هستند و جلسات تمريني زيادي را از دست مي دهند به همين دليل تمرين زيادي را از دست مي دهند به همين دليل حس اطمينان لازم را ندارم وقتي كارها طبق برنامه پيش نمي رود احساس نگراني به مربي تيم دست مي دهد اما  به هر حال بازيكنان تيم به كار خود ادامه مي دهند.

وي در مورد خط خوردن بازيكنان جوان از تيم ملي تاكيد كرد: هنوز هم بازيكنان جوان را كنار خود داريم اما به هر حال اين ماه زمان امتحانات بازيكنان جوان است و در آينده از اين نفرات استفاده مي كنيم ما هيچ فرصتي تا غرب آسيا نداشته و مجبور به همراه بردن 12 بازيكن هستيم به همين دليل بايد روي بازيكنان بزرگسال تمركز كنيم .

*آسيا به فكر اردن بود

سرمربي تيم ملي تاكيد كرد: به خوبي از خستگي بازيكنان خبر دارم اما براي اين موضوع كاري از دستم بر نمي آيد اين خنده دار به نظر مي رسد كه برخي بازيكنان تنها 2 روز بعد از ليگ طولاني استراحت داشته و چند نفر هم 5 روز براي اين شرايط به فدراسيون آسيايي هم در خواست رسمي تغيير زمان مسابقات را داديم اما آنها علاقه اي به اين كار نشان نداده و شرايط  را در نظر گرفتند با تمام اين اوصاف من هم نمي توانستيم 2 هفته به بازيكنان استراحت داده و بدون تمرين به مسابقات بروم.

وي افزود: اين شرايط را به بازيكنان توضيح دادم تا تيم را در اين تورنمنت همراهي كرده و بعد به استراحت بپردازند براي مسابقات ويليام جونز تيم ب را به تمرينات فراخوانده، براي جام استانكوويچ هم احتمالا يك تيم تركيبي را تشكيل مي دهيم اما پس از فصل تابستان قطعا تصوير بهتري از تمام بازيكنان تيم دارم.

بچيروويچ در پاسخ به سوالي در مورد احتمال رفتن مهرام به جام استانكوويچ تصريح كرد: چيزي در اين مورد نشنيده ام اما موافق به اين موضوع هم نيستم اين جام ها مختص تيم هاي ملي است البته مهرام هم بايد براي جام باشگاه هاي آسيا آماده شود به همين دليل هم بعد از غرب آسيا بازيكنان اين تيم استراحت مي دهيم تا پس از آن خود را براي رقابت هاي باشگاهي آماده كنند.

* بازيكن هم طراز در پست هاي مختلف نداريم

سرمربي تيم ملي در بخشي از صحبت هاي خود به نياز تيم براي داشتن 3 يا چهار بازيكن در هر پست اشاره كرد: اما در پاسخ به اين سوال كه آيا در حال حاضر اين تعداد بازيكن را در اختيار داريم گفت: ما در شرايط فعلي 3 يا چهار بازيكن برابر در هر پست و يا بازيكناني كه قادر به بازي جاي رهبران تیم باشند را نداریم اما این کار من به عنوان مربی است که ابتدا بازیکنان مناسب را پیدا کرده برروی آنها کار کنم سپس با آمادگی آنها تجربه لازم را به این نفرات بدهم برای برخی بازیکنان جوان این پروسه یک سال برای برخی 3 سال و برای برخی تا ابد طول می کشد را دریافت می کنند در حالی که بزرگترها دیگر تغییر را نمی پذیرند به همین دلیل نیاز به وارد کردن خون تازه ای در رگ های تیم ملی داریم بازیکنان با تجربه به قدری موفقیت کسب کرده اند که دیگر تشنه پیروزی نیستند در حالی که جوانترها با آرزوی رفتن به المپیک یا جام جهانی بهتر می جنگند؛ اما بچیروویچ چه تیم هایی را حریف اصلی تیم ملی می داند؟

وی توضیح می دهد: ما به دنبال شکست اردن هستیم البته هدف اولمان رسیدم به فینال است اما گرفتن انتقام از اردن هم برایمان مهم است تیم ما در شرایط فعلی بدون حامد حدادی، ارسلان کاظمی و احتمالاً اوشین ساهاکیان کامل نیست اما باید با رفتن به اردن شجاعت خود را نشان داده و به تیم خود به عنوان شانس قهرمانی باور داشته باشیم.

*باید بازیکنانم را بشناسم

وی ادامه داد: این اولین شانس پس گرفتن قدرت ایران در آسیا است اما مسابقات غرب آسیا مقدماتی رسمی رقابت های بزرگتر نیست و به همین دلیل از این فرصت برای شناختن بازیکنانم و از طرفی آشنایی بازیکنان با من و سیستم هایم استفاده می کنیم.

*محدودیت سنی 24 یا 25 سال بعد از غرب آسیا

بچیروویچ با بازگشت به بحث جوانان اشاره کرد: پس از غرب آسیا یک محدودیت سنی 24 یا 25 سال برای بازیکنان در نظر می گیرم و تنها در صورت نیاز در پست خاسی بازیکنان بزرگتر را دعوت می کنم شغل من این است که هم به دنبال نتیجه فعلی باشم و هم با بازیکنان برای آینده کار کنم.

وی از نقاط قوت و ضعف تیم خود گفت: نقطه قوت ما چندین سال حضور بازیکنان در کنار هم و جنگنده بودن آنها در کنار تجربه شان است اما مشکل این هم پست 4 است که بدون اوشین ساهاکیان تنها حسن زاده را داریم.

*ارغوان برای من بازیکن پست پنجم است

سرمربی تیم ملی در مورد روزبه ارغوان تأکید کرد: روزبه را نمی توان در پست چهارم استفاده کرد چون بازیکن پست چهار دیدار خوبی داشتم به خوبی پاس داده و در لحظات حساس تصمیم می گیرد بدون اینها از یک بازیکن می توان به عنوان سنتر استفاده کرد البته روزبه برای آینده می تواند روی مهارت هایش کار کند.

وی در مورد مقررات خود توضیح داد: من یک مربی با نظم و انضباط هستم و در حال حاضر بزرگترین نگرانی ام رفتارهای بازیکنان است مسائلی مثل دیر آمدن، رعایت زمان تمرین، تمرکز در تمرینات که باید بازیکنان یاد بگیرند اما این عادت ها چندین سال در بازیکنان وجود داشته و نمی توان 10 روزه آن را تغییر داد به هر حال برای تغییر تدریجی برخی عادات بازیکنان صبر می کنند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار