عكاسي از چهره نوراني حضرت امام خميني(ره) حلاوت خاصي داشت و عكس گرفتن از مراسم ارتحال ايشان بسيار تلخ بود.

مجيد دوخته چي زاده،هنرمند برجسته عكاسي كشورمان در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:عكس هاي زيادي را از حضرت امام خميني (ره) گرفته ام؛در حقيقت اولين عكس هايي كه ايشان گرفتم مربوط به سالهايي بود كه حضرت امام خميني (ره) در قم بودند.
وي گفت:در بيمارستان جماران در سال 58 وقتي كه حضرت امام خميني(ره) در آنجا بستري بودند از ايشان عكس گرفتم.
وي تصريح كرد:عكس هايي كه در بيمارستان جماران گرفتم،عكسهايي بسيار جالب از چهره نوراني حضرت امام خميني (ره) است و ويژگي هاي خاصي را دارد؛چرا كه آن زمان تنها عكاسي بودم كه در بيمارستان از حضرت امام خميني (ره) عكس مي گرفتم و اين موضوع برايم بسيار خوشايند بود.
وي اظهار داشت:حضرت امام خميني (ره) زمانيكه براي عكس گرفتن از ايشان به اتاقشان در بيمارستان جماران رفتم برايم دعا كردند و اين دعا آرامش فراواني را برايم به دنبال داشت.
وي تصريح كرد: از ايشان در حسينيه جماران نيز عكسهايي را گرفته ام اما جذابيت و حال و هواي عكس هاي بيمارستان جماران بسيار ويژه و متفاوت بود چرا كه در آن موقع حضرت امام خميني (ره) از نزديك ديدار كردم و اين برايم سعادتي بود.
وي تصريح كرد:در مراسم ارتحال ايشان نيز شركت كردم تا عكس بگيرم اما اين بار اصلا حسي براي عكاسي كردن نداشتم؛در حقيقت انگيزه اي براي عكاسي درخودم نمي يافتم،چرا كه نمي توانستم باور كنم آن روز 14 خرداد 68 بايد از پيكر مبارك حضرت امام خميني(ره) عكس بگيرم، رهبري فرزانه كه مدتها قبل از نزديك به ديدار ايشان براي عكاسي رفته بودم.
وي خاطرنشان كرد:عكاسي از چهره نوراني حضرت امام خميني(ره) حلاوت خاصي داشت و در پي آن عكس گرفتن از مراسم ارتحال ايشان تلخي فراواني را داشت كه اين تلخي را عكاساني كه در مراسم بودند درك كرده اند و در شرايط بسيار سخت و نااميدانه از اين مراسم و سوگواري مردم عكس گرفته اند./ه
برچسب ها: چهره ، نورانی ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار