رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي گفت: حمايتي که اين روزها امريکا از برخي کشورهاي منطقه مي کند، نشان مي دهد که عنوان دموکراسي امريکا شعار دروغيني بيش نيست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ،علي  لاريجاني در همايش بين‌المللي اخلاق و سياست در سيره علوي از ديدگاه امام خميني(ره) افزود: امام خميني (ره)، پيشواي بزرگ جمهوري اسلامي در عصر حاضر دردانه‌اي بودند که تحولات در ايران اسلامي و منطقه تحت تاثير ايشان بود.
وي با اشاره به سالروز ولادت حضرت علي(ع) گفت: منطق حضرت علي(ع) منطق ايجاد سعادت براي بشر بود و شخصيت امام راحل کاملا با شخصيت اين مرد الهي گره خورده بود.
رئيس موقت مجلس نهم افزود: راه و روش امام(ره) تحت تاثير سيره امام علي(ع) بود.
لاريجاني عنوان اين همايش را عنواني درست و بجا دانست و گفت: نبود اخلاق در سياست عامل مشکلاتي است که امروز بشر با آن روبه‌روست.
وي افزود: البته هميشه اين درد با بشر همراه بوده است و همه اين جنگ‌ها که خود موجب فرسايش قدرت ملت‌ها مي شود ريشه در بي توجهي به اخلاق دارد.
لاريجاني گفت: البته اين موضوع در گذشته خيلي بسيط بود و نمود ظاهري روشني داشت و اگر کشوري مي خواست به کشور ديگر حمله کند با صراحت مي گفت و آن بي اخلاقي که در دنياي گذشته شکل بسيطي داشت امروز پيچيده تر شده است.
وي افزود: امروز ظاهر اين بي اخلاقي را بزک مي کنند به طوري که خوب فهم نشود.
لاريجاني به کشورگشايي هاي امريکا اشاره کرد و گفت: البته او اعلام کرد که براي حل مشکل دموکراسي اين کار را مي کند و 140 هزار نيرو در عراق مستقر و هزار ميليارد دلار هزينه کرد.
وي ادامه داد: در طول اين مدت 5000 سرباز امريکايي و يک ميليون عراقي کشته و مجروح شدند و امريکا که با تابلوي دموکراسي اين کشور را فتح کرده بود  با سرافکندگي از عراق خارج شد.
 لاريجاني گفت: البته اين نبود که آنها مي خواستند صدام را مجازات کنند؛ صدام که دست ساز خود آنها بود.
وي به صحبت هاي مسئول اطلاعات ارتش عراق اشاره کرد و افزود: سرلشکر رفيق سامرايي از درون سيستم حاکميت عراق سخن مي گويد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين شخص در کتاب خاطرات خود نوشته است: صدام فکر مي کرد که در ايران انقلاب شده و هوس کرده بود که بخش هايي از ايران را اشغال کند اما عاملي که صدام را ترغيب کرد ديدار او با فرستاده امريکا بود که به او قول دادند هر نوع کمکي به صدام مي کنند.
وي افزود: صدام که حمله کرد صدامي بود که امريکايي ها او را کمک کرده بودند.
رئيس مجلس گفت: برخي کشورهاي غربي به صدام کمک کردند مثلا فرانسه نخستين بار جنگنده هاي سوپراستانتارد را به عراق اجاره داد و شوروي سابق به وي تانک و امکانات مي داد و حتي بخشي از کشورهاي مرتجع منطقه هم به صدام کمک هاي مالي مي کردند.
وي افزود: در ملاقاتي که با يکي از سران منطقه داشتم وي خود اذعان داشت که 40 ميليارد دلار به عراق کمک کرده‌اند.
لاريجاني به جنگ 33 روزه اشاره کرد و گفت: اين نيز يک بي‌اخلاقي و بي‌نزاکتي در سياست بود که از يک سو حرف از مذاکره مي زدند و از سوي ديگر به دنبال جنگ افروزي بودند و اين شکل مدرني از بداخلاقي هاي سياسي است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت : بعضي وقت ها در قالب مذاکره صحبت  و از آن طرف جنگ افروزي مي کنند، گاهي نيز حرف از حقوق بشر مي زنند، عنوانش اين است که مي خواهيم با سلاح هاي کشتارجمعي مبارزه کنيم.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي فتوا صادر کرده اند که توليد و يا نگهداري سلاح هاي کشتارجمعي  جايز نيست، کدام يک از اين کشورها چنين دستور ديني محکمي دارند اما آنها به اين بي توجه هستند چون هدف ديگري را دنبال مي کنند.
وي گفت: آنها مسئله شان فناوري هسته اي ايران به اين معنا نيست دغدغه ديگري دارند، مسئله نخست شان اين است که مسلمان ها نبايد به فناوري پيشرفته دست يابند و بايد همواره فرودست باشند و فناوري  هاي پيشرفته بايد دردست اندکي از کشورها باشد.
لاريجاني افزود : ايران از خط عبور کرده است و بايد جلويش بايستند چون مي دانند در آينده کشورها براساس فناوري هاي پيشرفته رتبه بندي مي شوند و استقلال کشورها در آينده به گاز و نفت نيست  بلکه به داشتن فناوري هاي پيشرفته است از اين رو بايد جلوي آن سد شود.
وي گفت: يک دغدغه ديگر نيز دارند که آن مسئله فلسطين است.
رييس مجلس  افزود: زماني يکي از وزراي کشورهاي عربي به ايران آمده بود که اين فرد با يکي از وزراي کشورهاي اروپايي مذاکرات جدي در زمينه مسئله هسته اي کرده  و وي گفته بود اگر ايران بمب هسته اي هم داشته باشد ما مسئله اي نداريم مسئله اصلي ما اين است که ايران از فلسطين و مقاومت دفاع مي کند و نقشه هاي ما را در منطقه بهم مي زند.
وي افزود: پس حرف هايي که در رسانه ها مي زنند فريبکاري است و باطن آن مسايل ديگري است از همان جنس کشورگشايي هاي بسيطي که در دنياي قديم بود و امروز شکل مدرنش طراحي شده است.
لاريجاني اگفت : اشکال هر دو سيستم در اين است که حوزه اخلاق در سياست مفقود است سياست مجموعه اي از فريبکاري ها شده است گاهي هم مي گويند که اعتماد در سياست وجهي ندارد و به آن نيز مفتخر هستند که در واقع اين طرز تفکر در حوزه سياست غالب است.
وي افزود : بسياري از صاحبان اديان هم پند و اندرز داده اند هم صاحبان شريعت ها، حکما و هم دانشمندان کتاب ها نوشته اند، نصيحت الملوک نوشته اند، همين کتاب سعدي "بوستان و گلستان " مطالب فراواني در زمينه رفتار فرمانروايان دارد اما چرا تاثير نکرده است زيرا امروز پارادايم حاکم بر علم سياست پارادايم اخلاق نيست بلکه نوعي سلطه طلبي است.
لاريجاني ادامه داد : ساز و کارها عوض شده و تاکتيک ها تغيير کرده و پارادايم مسلط بر عالم سياست برتري طلبي است و هر زماني به نحوي بروز مي يابد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آن چيزي که در 14 قرن گذشته امام علي(ع) آغاز گر آن بود و در عصر حاضر امام خميني(ره) آن پرچم را بلند کرده است از جنس نصايح نبود بلکه منطق جديدي بود که بايد آن منطق را درک کرد آن چيز از جنس نصيحت صرف نبود که حال هرکسي حاکم شد نسبت به رعايا توجه کند. بايد آن منطق را شناخت و تا اين منطق شناخته نشود اين تعارضات وجود دارد.
 
*ايجاد قسط و عدل در اجتماع ، ماموريت همه انبيا
رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود در همايش بين المللي اخلاق و سياست در سيره علوي از ديدگاه امام خميني(ره) با اشاره به يکي از سفرهاي اروپايي خود گفت: در ‌آن سفر يکي از مسئولان آن کشور درباره حقوق بشر صحبت مي کرد که وقتي به او توضيح دادم که تفکري که امام پايه گذاري کرد بر محور سعادت ملت است، او افزود اين واژه براي من مهم است زيرا نگفته ايد پيشرفت و اشاره به سعادت کرده ايد.
لاريجاني گفت: آن مسئول در جواب گفت که ما مشکلاتي در توسعه و پيشرفت داريم و آن بي توجهي به اخلاق است که در اين خصوص ضايعات اجتماعي نيز پيدا کرده ايم.
وي اضافه کرد: آن دستگاه منطقي که امام علي(ع) و اولياي دين پايه گذاري کردند و امام راحل آن را در عصر حاضر باز احيا کرد و کار بزرگ امام هم اين احياگري بود اين است که اولا بحث حاکميت در دين نمي تواند موجه باشد جز اينکه قبول کنيم که اين به معناي کامل بودن دين اسلام است زيرا حاکميت بايد با اکمال معادل شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر ما اين مقدمه را بپذيريم بايد به اين نکته هم توجه کنيم که کمال يک دين صرفا توجه به وجوه فردي نيست انسان موجودي اجتماعي است و بسياري از استعدادهاي او در صحنه اجتماع به فعل تبديل مي شود از اين روست که با برخي از گوشه نشيني ها و دوري از اجتماع در تفکر اسلامي مبارزه مي شود زيرا انسان وقتي کامل مي شود که در درون اجتماع حرکت کند.
لاريجاني با بيان اينکه بدون اجتماع، انسان نمي تواند همه استعدادهاي خود را رشد دهد، گفت: ماموريت همه انبياء اين است که در اجتماع قسط و عدل ايجاد کنند.
وي با طرح اين سوال که چرا به اين اجتماع اين قدر توجه شده است ، افزود: زيرا کمال انسان بدون اجتماع رخ نمي دهد و اگر ديني بخواهد کامل باشد نمي تواند توجهش به امور فردي باشد همين تدبيري که اين روزها به عنوان سکولاريزم مطرح است که دين فقط در حوزه فرديات است و اجتماع بايد با مختصات ديگري سنجيده شود.
رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي گفت: اين با اساس منطقي که امام دنبال مي کرد متفاوت است، اگر ما دين اسلام را خاتم و کامل مي دانيم در حوزه اجتماع نمي تواند بي نظر باشد.
لاريجاني افزود: تئوري اصلي تفکر اسلامي که برخي از شاگردان امام مثل شهيد مطهري آن را بسط دادند اين است.
وي گفت: در بين آراي مختلف فلاسفه برخي تمرکزشان بر حوزه فرديت است و برخي مثل سوسياليست ها و کمونيست ها اجتماع را اصالت داده و  فرد را مهره دانسته اند.
لاريجاني ادامه داد: شايد بدترين ستم در دوران ما تئوري مارکسيسم است که با عنوان هدايت خواهي اجتماعي را اسير گرفت و هيچ توجهي به فرد نکرد.
وي افزود: آنچه که در تفکر اسلامي مبناست آن است که هر دو از وجه اصالت برخوردارند و در طول هم قرار دارند.
لاريجاني گفت : اگر ما سعادت را براي فرد جستجو مي کنيم اين سعادت بايد در حوزه اجتماع هم محوريت داشته باشد زيرا نمي توان انسان را به سعادت رساند بدون اينکه اجتماع زمينه آن را بتواند فراهم کند.
وي افزود : يعني در نظريه اسلام هم اجتماع و جامعه اصالت دارد و هم فرد و اين دو در طول هم هستند.
 
*نقطه اصلي دغدغه ذهني امام راحل ، ايجاد عدالت در جامعه
دکتر علي لاريجاني در ادامه سخنان خود در همايش بين المللي اخلاق در سياست و سيره علوي از نگاه امام خميني(ره) گفت: در واقع اگر ما در پي سعادت بشري هستيم بايد بدانيم که اين سعادت جايگاه معتبري بايد در اجتماع داشته باشد و اجتماع به نحوي ساماندهي شود که مويد اين امر باشد.
رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي افزود: يک انسان نمي تواند حضور فطري را به فعل تبديل کند مگر در يک اجتماع سالم.
لاريجاني گفت: اين نکته ، نکته اساسي تفکري است که از امام علي(ع) آغاز شد و بسط يافت و افرادي مثل حضرت امام(ره) به آن توجه کردند و در عصر حاضر حرفي جديد است که منطق متفاوتي دارد.
وي با طرح اين سوال که اين سعادت چيست، افزود: اين سعادت حتما وجوه مادي دارد يعني پيشرفت در آن است اما نقاط کانوني آن بحث عدالت است و بحث عدالت امري است که مقوم ذاتي بحث سعادت است از اين روست که دغدغه امام علي(ع) بحث عدالت است.
رئيس موقت مجلس نهم گفت: حتي زماني که از امام علي(ع) سوال زيرکانه اي مي شود که عدالت برتر است يا جود؟ ايشان عدالت را بر جود ترجيح مي دهد زيرا عدالت قانون عام است و استثناست و نمي توان جامعه را براساس استثنا اداره کرد و بايد با قانون عام آن را اداره کرد.
لاريجاني به خطبه شقشقيه اشاره کرد و با بيان اينکه چگونه شد که آن درياي معرفت ناديده گرفته شد و فرمانروايي مسلمانان به نحو ديگري رقم خورد، افزود: امام مي گويد من بين دوراهي قرار گرفتم يکي اينکه براي اينکه حق مسلمانان محقق شود بايد به تنهايي قيام و يا اينکه صبر مي کردم و اين صبر همچون خاري در گلو بود که من اين راه را انتخاب کردم اما زماني که مردم به سمت من آمدند من احساس کردم به وعده الهي بايد توجه کنم و آن وعده اين بود که در مقابل افراد ستمگر و شکمباره بايد قيام مي کردم.
وي گفت: امام احساس کرده اند که عدالت را بايد محقق کنند اما اين حکمراني نه به نحوي است که امروز هدف قرار گرفته زيرا براي امام حکمراني هدف نبود بلکه وسيله اي براي تحقق عدالت بود.
رئيس موقت مجلس نهم افزود: يعني اصالت به اين نيست که حکمراني را با هر فريبي به عهده بگيرند چيزي که امروز داير است و اصالت بر آن است که حکمراني وسيله اي براي تحقق عدالت که يکي از ارکان سعادت است باشد.
لاريجاني گفت: بحث عدالت حدود 80 سال است که در دوران معاصر مفقودالاثر بوده و بسياري از صاحب نظران پوزيتيويست در دنياي امروز اشاره دارند که متوجه نمي شويم عدالت چه معنايي دارد و براي ما رقابت مهم است زيرا اگر رقابت باشد عدالت هم حاصل مي شود و رقابت مهم است.
وي افزود: فکر مسلط بر فلسفه سياست و اقتصاد اين بود که ما مفهومي به نام عدالت را نمي توانيم در نظام سياسي حاکم بر دنيا تعبيه کنيم و حال بايد اين فکر مسلط را با تفکر حضرت علي(ع) مقايسه کنيم.
لاريجاني با بيان اينکه در سخنان امام هم همين موضوع را مي توان يافت، گفت: امام از 15 خرداد که انقلاب را آغاز کرد تا سال 57 و پيروزي انقلاب، نقطه اصلي دغدغه ذهني ايشان ايجاد عدالت در جامعه بود.
وي افزود: توجه به محرومان و فقرا و ايجاد ساز و کارها براي اين نقاط آسيب ديده از جمله اقدامات مهم در اين موضوع بود.
لاريجاني با اشاره به اينکه پيش از انقلاب، شاه فقط چند شهر را آباد و بقيه جاها را رها کرده بود، گفت: بسياري از شهرهاي ايران نه جاده داشتند و نه آب و نه بهداشت و بي سوادي هم به وفور ديده مي شد.
وي افزود: امام در همان اول انقلاب دستور دادند همه باسواد شوند و نهضتي براي اين موضوع در کشور بوجود آمد زيرا کليد پيشرفت در اين است  و توجه به نقاط محروم و اين خط فکري ادامه يافت که اين خود وجهي از عدالت است.
 
*دموکراسي بايد مويد سعادت فرد شود
دکتر علي لاريجاني در ادامه سخنان خود در همايش بين المللي اخلاق در سياست در سيره علوي از نگاه امام خميني(ره) درخصوص موضوع اخلاق و معنويت هم گفت: اگر ما سعادت فردي و اجتماعي را در طول هم مي بينيم نبايد عرصه سياسي ارزش هايي تکاملي فرد را ناديده بگيرد، يعني اگر دموکراسي در کشور ايجاد مي شود نبايد آنقدر خام باشد که ارزش هايي که باعث سعادت فرد مي شود ناديده گرفته شود.
رئيس موقت مجلس نهم افزود: آن دموکراسي بايد مويد سعادت فرد شود.
لاريجاني با طرح اين موضوع که چرا مردم سالاري ديني تئوري حضرت امام بود، گفت: هيچ کدام از دموکراسي هايي که در دنيا مطرح است بدون مبناي متافيزيکي نيست وبرپايه اي از فروضي شکل گرفته است از اينرو هرگاه درباره آزادي در کشورهاي مختلف صحبت مي شود، حدي بر‌ آن قائل مي شوند.
وي افزود: آنان براي ارزش هاي ملي و ارزشهايي که باعث سعادت فرد مي شود اهميت زيادي قائل نيستند و مي گويند دين هم چون کالاهاي فرهنگي است مثل موسيقي و چنين باوري ندارند که انسان را به سعادت مي رساند و به آن توجه نمي کنند.
رئيس موقت مجلس نهم گفت: اينکه ما به مردم سالاري ديني توجه مي کنيم نگاه به اين نکته است که آن دموکراسي که در کشور مي خواهد بوجود آيد بايد مقوم ارزش هايي باشد که انسان را در حوزه فرد به تکامل برساند و فرمانرواياني مي توانند اين کار را بکنند که خود از اخلاق و معنويت بهره مند و پايبند به آن باشند.
لاريجاني با بيان اينکه قدرت در بسياري از وجوه فسادآور است،  افزود: تربيت حکمرانان به طوري که آنها از ظرفيت و بلوغ معنوي برخوردار باشند هم مسئله اي پراهميت در اين زمينه است.
 
*امام حکومت را وسيله سعادت افراد مي دانست
رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي گفت: منطق امام(ره) که حکومت را وسيله سعادت افراد مي دانست، در برابر منطق افرادي قرار داشت که حکومت را وسيله طمع ورزي و سلطه جويي مي‌دانستند.
به گزارش خبرنگار ما، آقاي لاريجاني در ادامه سخنان خود در همايش بين‌المللي اخلاق و سياست در سيره علوي از نگاه امام خميني(ره) افزود: امروز وقتي در دنيا مي‌گويي مديران تربيت شوند مي گويند ما يک سري مديران راهبردي داريم که بايد درس‌ها را بخوانند و مديريت کنند.
وي اضافه کرد: نمي گويند شايستگي هاي معنوي و اخلاقي داشته باشندمي گويند فرزانگي داشته باشند که مسائل کلان را مديريت کنند.
لاريجاني گفت: اين تفاوت ها باعث مي شود اين گونه رقابت‌هاي مبتذل دردنياي امروز به وجود آيد.
وي افزود: به سخنان امام در بدترين شرايط بعد از پيروزي انقلاب گوش کنيد، امام صحبت از توحيد مي کنند، وقتي انسان بر نفس خود مسلط باشد در سخت ترين شرايط خود را حفظ مي کند.
رئيس موقت مجلس نهم گفت: تفاوت اين دو منطق را در اين رفتارها ببينيم که يکي به دنبال سعادت در مسائل زندگي است و ديگري تنها زندگي مادي را مي بيند.
آقاي لاريجاني گفت: در واقع امام سعادت فرد و جامعه را در طول هم مي بيند که مي توانيم اين موضوع را در وجوه گوناگون ايشان ملاحظه کنيم.
وي سپس به موضوع آزادي اشاره کرد و افزود: آزادي از شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي بود اما هدف نبود؛ يک وسيله بود، هدف آزادگي بود.
لاريجاني با اشاره به سخنان حضرت علي(ع) گفت: امام علي(ع) مي‌فرمود که دنيا را گذرگاه مي داند نه قرارگاه، که انسان‌ها در اين گذرگاه دو دسته هستند؛ يک قسم خود را مي فروشند و برده دنيا مي شوند و قسم ديگر خود را مي خرند و آزادگي پيدا مي کنند.
 
 
*امام آمريکا را مظهر سلطه طلبي در عصر حاضر مي دانست
رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم اختتاميه همايش اخلاق و سياست در سيره علوي از ديدگاه امام خميني که در مرکز همايش هاي صدا وسيما برگزار شد در ادامه گفت: امام خميني (ره)آمريکا را مظهر سلطه طلبي در عصر حاضر ميدانست و اين مقطعي نبود .
لاريجاني افزود : عاملي که مي خواست با فشار مسلمانان را فرو دست کند.
وي گفت : دغدغه امام اين بودکه مسلمانان نبايد در اقتصاد، فرهنگ و سياست فرودست باشند از اين رو واژه شيطان بزرگ را براي اين موجود سياسي خلق کرد تا نسل هاي آينده متوجه باشند و براي آنان چراغ راهنما باشد و مراقبت کنند تا در طراحي هاي فريبکارانه آنان قرار نگيرند ، ممکن است آنها يک دام دوستي هم بيافکنند .
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود : اما به قول سعدي از طريق اين دام دوستي ، چنان کنند که هيچ دشمني نکرده ،دغدغه امام اين بود که با فريبکاري سلطه جديد براي مسلمانان ايجاد نکنند .
لاريجاني گفت : يکي از مظاهر بد اخلاقي در حوزه تفکر اسلامي در ميان مسلمانان وجود دارد که کم اهميت نيست هر چند ممکن است تحريکات ديگران باشد .
وي افزود : آن بداخلاقي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان است و هر وقت که مسلمانان قدرتي مي يابند اين حربه تحرک خود را آغاز مي کند .
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:آن چيزي که امام به همه مسلمانان نصيحت کرد اين بود که به مسئله وحدت اسلامي توجه کنند و اين نبايد ذيل هيچ سياست ديگري قرار گيرد .
لاريجاني افزود : اين گروههاي افراطي که امروز در دنياي اسلامي عامل تفرقه ميان مسلمانان شده اند نماد نوعي بي اخلاقي در حوزه سياست و دين هستند،تکفير گويي آنها افراد را از دين خارج مي کند .
وي گفت : هر جا که مي بينند اسلام قدرت مي يابد اين گروههاي تفرقه افکن با پول و امکانات سرويس هاي اطلاعاتي به ميدان مي آيند و بساط خود را پهن مي کنند .
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود :در همان دوراني که جنگ 33 روزه در جريان بود ما با اين مسئله مواجه شديم و يک مرتبه درگيري شيعه و سني را دامن زدند .
هنگامي که گروه کوچکي مانند حزب الله زير حملات رژيم صهيونيستي قرار گرفت و بايد همه مسلمانان به داد انها مي رسيدند عده اي گفتند اينها شيعه هستند  و نبايد به انها کمک کرد .
لاريجاني گفت : در غزه هم همين مسئله رخ داد و در جنگ 22 روزه آنها عقب کشيدند در حاليکه آنها سني بودند چرا به آنها کمکي صورت نگرفت .
وي افزود : چيزي که در پشت سر اين مسئله وجود داشت بي اخلاقي در حوزه فکر اسلامي بود ، کساني که مدعي اسلام هستند دچار اين بي اخلاقي شدند .

*پرهيز از اختلافات فرعي ديدگاه امام است
رئيس موقت مجلس شوراي اسلامي در مراسم اختتاميه همايش اخلاق و سياست در سيره علوي از ديدگاه امام خميني که در مرکز همايش هاي بين المللي صدا وسيما برگزار شد گفت : کساني که مدعي اسلام هستند دچار بي اخلاقي شدند ، انها حاضرند براي قدرت و فرمانروايي خودشان دست در دست اجانب قرار دهند با مسيحيان متحد شوند بر ضد مسلمانها که اين يک درد بزرگي است .
لاريجاني افزود:اين بي اخلاقي ريشه در دنيا طلبي و حفظ قدرت دارد که به وحدت مسلمانان ضربه مي زند .
وي گفت:افراطي گري بلاوجه که روشش تفرقه افکني و تکفير کردن ديگران است نيز به وحدت مسلمانان ضربه مي زند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود:پرهيز از اختلافات فرعي ديدگاه امام بود .
لاريجاني گفت:ايشان همواره به وحدت سفارش مي کردند و مي فرمودند وقتي به مسجدي رفتيد و ديديد يک سني در حال نماز خواندن است به او اقتدا کنيد و نماز بخوانيد ،ايشان براي  وحدت صفوف مسلمانان اينقدر اهميت قائل بودند .
وي افزود:ايران اسلامي در جنگ 33 روزه و 22 روزه از ملت فلسطين و لبنان حمايت کرد زيرا عزت اسلامي مطرح بود اما ديديد که کشوري گذرگاه رفح را بست و بقيه هم تماشا کردند .
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:در همان زمان يکي از کشورها که بايد به وحدت اسلامي کمک مي کرد به امريکاييها گفته بود شما سر ما را بزنيد منظورش ايران بود .
لاريجاني افزود:البته از انجايي که خداوند قدرت مطلق است آنها نتوانستند کاري بکنند ، سر و صدا زياد مي کنند جيغ هاي بنفش زياد مي کشند اما مي دانند اين تهديدها کار ساز نيست و براي آنها پرهزينه است ولي از اين روش استفاده مي کنند .
وي گفت : اگر بخواهند دنياي آرامي داشته باشند بايد به اين منطق استوار توجه کنند که نمي توانند با پرونده سازي ملت هاي مسلمان را فرودست کنند .
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود:دنياي امروز دنياي بيداي است ، رسانه ها و امکانات رسانه اي نقش فعالي در حوزه سياست ميان جوانان دارند .
لاريجاني گفت:زماني برژينسکي که يک صاحب نظر امريکايي است گفت:هيچ دوراني در تاريخ بشر اين طور با عناصر فعال سياسي در صحنه اجتماعي مواجه نبوديم يعني در گذشته تا اين حد ارتباط وجود نداشته است که البته اين حرف درستي است.
وي افزود:امروز شادابي و سرزندگي در حوزه سياست براي افراد بوجود امده اين نقطه است که عصر ما را متمايز مي کند .
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:يعني افراد به عنوان  يک فرد در حوزه سياست فعال هستند و از بينش نسبتا فراگير برخوردارند  .
لاريجاني افزود : يکي از عناصر انقلاب هايي که در منطقه رخ داده همين است بيداري بوجود آمده و توجه به سرنوشت مسلمانان اهميت يافته است که خيلي پرقيمت است .
وي ادامه داد: البته به همين ميزان مخاطرات بوجود آمده که بايد به آن توجه کرد انها بدنبال اين هستند که به روش هاي مختلف انقلابها موفق نشوند و با جنس هاي بدلي شرايط را بزک کنند .
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:بايد به جنس هاي بدلي توجه کرد که آنها نتوانند مهره هاي تصنعي را به جاي حاکمان مورد طلب مردم بنشانند شرايط حساس است اما از يک جوهره قوي برخوردار است .
لاريجاني در پايان افزود: نياز جهان را به چنين افکاري که امام پايه گذاري کرد حس مي شود .

برچسب ها: آمریکا ، دموکراسی ، دوغین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار