فرماندار خوی گفت: حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران در ایجاد خوشه‌های صنعتی در شهرستان خوی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامحسین عماری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوی اظهار داشت: طرحی با عنوان خوشه‌های صنعتی در کشور در حال اجرا است که به عنوان گام دوم دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در بنگاه‌های کوچک و زود‌بازده است.

وی افزود: موضوع بنگاه‌های کوچک در دستور کار دولت قرار دارد و در این زمینه سعی شده تا طرح‌های تولیدی و خدماتی کارشناسی شده از تسهیلات منابع بانکی بهره‌مند شوند.

عماری از اجرای طرح خوشه‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال در بخش صفاییه خوی خبر داد و تصریح کرد: در این منطقه شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است از این رو ایجاد خوشه‌های صنعتی در قالب طرح‌های صنایع تبدیلی دامی و کشاورزی در اولویت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح از سرمایه‌گذاران در این بخش از نظر واگذاری زمین و ارائه تسهیلات حمایت ویژه‌ای می‌شود.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوی در ادامه این جلسه از تصویب 2 هزار و 140 طرح مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای 854 طرح در این شهرستان بیش از 34 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

حسن اسکندرزاده با تاکید بر لزوم آسیب شناسی فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی گفت: آگاه نبودن صنعتگران و تولیدکنندگان از خدمات دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین آسیب‌های بخش تولید و صنعت استان است از این رو باید مشارکت بین واحدهای تولیدی با بخش خصوصی افزایش یابد.

وی بخش خصوصی را یک ظرفیت مهم اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: مشارکت سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های تولیدی استان سبب رونق این بخش می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.