روستای کندر منوجان از روستاهای محروم کشور در جنوب استان کرمان، اما پیشرو و نمونه در دوران دفاع مقدس است که مسن‌ترین جانباز کشور در سن ۹۰ سالگی از این روستا به جبهه نبرد با دشمن رفت.

به گزارش  گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از جنوب کرمان، حسین محمودی جانباز 45 درصد منوجانی که چندی پیش در سن 118 سالگی دار فانی را وداع گفت، متولد سال 1272 است که در 90 سالگی از روستایی محروم و گمنام به جبهه می‌رود و در همان دوران فرزندان خود را نیز به دفاع از خاک میهن تشویق می‌کند.

این جانباز سرافراز دفاع مقدس سه پسر جانباز دارد که در دوران دفاع مقدس به واسطه عدم حضور پدر در روستا و محل زندگی به نوبت به جنگ رفتند تا مادر و خواهرانشان تنها نباشند و کار و امرار معاش هم دچار مشکل نشود.

وی در سال‌های 63، 64 و 65 در جبهه حضور داشته است و در چهار عملیات مهم و در سن 90 سالگی در خط مقدم به عنوان مردی خستگی‌ناپذیر در برابر دشمن ایستاد و در عملیات کربلای پنج یک پای خود را از دست داد. 

این خانواده ایثارگر در روستایی کوهستانی به نام کندر در شهرستان منوجان زندگی می‌کنند که نام آن برای خیلی‌ها آشنا نیست و جالب اینکه این روستا با توجه به جمعیت آن در دوران دفاع مقدس همه مردان و جوانان اهالی روستا در جبهه حضوری فعال داشته‌ و در خط مقدم نبرد فعال بوده‌اند.

300 نفر از مردان این روستا جانباز و آزاده هستند و 40 تن شهید هم از افتخارات این روستا‌ی ایثارگران است./ج1


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.