پیشکسوت فوتبال ایران گفت: معمولاً بازي های اول هر تورنمنتی برای تمام تیم های گروه مهم است.

حسین عبدی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: معمولاً بازیهای اول هر تورنمنتی برای همه تیم های گروه مهم است و تمام تیم ها به یکدیگر نگاه می کنند تا ببینند کدام تیم اولین 3 امتیاز را کسب می کند چون این 3 امتیاز خیلی مهم و تاثیر گذار است.

وی افزود: در بازی ایران و ازبکستان، بیشتر از ما، 3 امتیاز این دیدار برای ازبکستان مهم است و تلاش می کنند تا پیروز شوند  چون بازی در زمین آنها است و دوست دارند کارشان را با موفقیت در این گروه شروع کنند.

او ادامه داد: باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم تیمی که اول راه جلو افتاد، در ادامه هم باید خودش را نگه دارد و روند خوبی داشته باشد چون هیچ ضمانتی نیست که در نهایت موفق شود.

وی افزود: اگر تیم ملی ایران بتواند استراتژی اش را طوری تنظیم کند که در هر بازی امتیازات لازم را کسب کند، موفق خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: در لیگ قهرمانان آسیا همه فوتبال دوستان کار باشگاه های ازبکستان را دیده اند . تیم های ما کمتر با ازبکستان بازی کرده اند و بیشتر با عربها بازی کرده ایم و به همین دلیل شاید یک مقدار ناشناخته باشند چون کمتر با آنها برخورد داشته ایم.

وی افزود: نوع فوتبال ازبکستان مثل روسیه قدیم است اما یک مقدار منظم تر بازی می کنند خلاقیت آنها کمتر است و ماشینی بازی کردن شان با احساسات شرقی همراه است.

او در ادامه گفت: تیم ازبکستان وقتی گل می خورد، بازی را از دست رفته می داند و اگر سوار بازی شوند، سخت است که از آنها امتیاز بگیرید چون احساس بازی می کنند و مشخصه فوتبال احساسی همین است.

مربی سابق پرسپولیس اظهار داشت: هر بازی بین المللی بازیکن ب تجربه و تاثیر گذار می خواهد بازیکنان با تجربه و کلیدی در هر حالتی مثل دفاع یا حمله خودشان را نشان می دهند و هر تیمی بتواند از این بازیکنان به درستی استفاده کند و این بازیکنان هم قدر خودشان را بدانند، تاثیر گذاری بیشتری دارند.

وی ادامه داد: ازبکستان در خانه خودش بازی می کند اما تیم ملی ایران هم با توجه به شرایط و بازیکنان تاثیر گذار وبا تجربه ای که دارد، می تواند شانس پیروزی داشته باشد، علی کریمی و جواد نکونام در این دیدار نقش تعیین کننده ای دارند و تجربه بین المللی آنها می تواند عصای دست کی روش باشد.

عبدی در پایان گفت: صعود به جام جهانی تاثیر بسیار زیادی در روحیه جامعه دارد و شور و شعف خاصی بین مردم ایجاد می کند به همین دلیل باید همه کمک کنند و دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی کشورمان به این تورنمنت بزرگ صعود کند./با

برچسب ها: ازبکستان ، کریمی ، نکونام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار