مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: میانگین جمعیت روستایی کشور 41 درصد است در حالی که این میانگین در استان اردبیل 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل احمد حاج‌علیزاده افزود: از ابتدای سال 85 به همت دولت خدمتگزار طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و همچنین باز‌سازی آنها در دستور کار قرار گرفته که انتظار می‌رود این حرکت به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه 2.3 درصد جمعیت روستایی کشور در استان اردبیل سکنی گزیده‌اند، گفت: از 3 میلیون واحد مسکونی کم‌دوام و ‌بی‌دام کشوری 83 میلیون در استان اردبیل واقع شده است که این موضوع اهمیت مقاوم سازی مساکن روستایی را نشان می‌دهد و به همین دلیل از سال 85 کار و فعالیت اصلی در این حوزه آغاز شده است.

حاج‌علیزاده سهمیه سال 85 مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن روستایی را 6 هزار و 800 واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد معرفی به بانک و انعقاد قرارداد 100 درصد انجام شده و 6 هزار و 221 واحد پایان کار دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین از ابلاغ سهمیه سال90 به تعداد 7 هزار و 219 واحد خبر داد و گفت: یک ماهی است که کار و فعالیت در این زمینه آغاز شده و ما تنها 45 درصد معرفی به بانک و 2 درصد انعقاد قرارداد داشتیم که امیدواریم تا پایان امسال بخش عظیمی از این سهمیه به سرانجام رسیده و منجر به صدور پایان کار شود./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.