شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل پیش نویس قطعنامه پیشنهادی این شورا درباره اوضاع سوریه را رد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، شورای حقوق بشر در قطعنامه خود خواستار ارجاع پرونده کشتار الحوله به شورای امنیت و طرح آن در دادگاه بین المللی کیفری شد.

41 عضو از 47 عضو شورای حقوق بشر به این قطعنامه رای دادند. روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی بودند که به این بیانیه شورای حقوق بشر رای منفی دادند.

نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بیانیه این شورا را درباره کشتار الحوله کینه توزانه توصیف کرد.

 نماینده سوریه گفت: هیچ عاقلی نمی تواند اشک تمساح در این جلسه برای قربانیان کشتار الحوله را باور کند.

وی با اشاره به اینکه صدها میلیون دلار کمک برای گروههای مسلح تروریست در سوریه ارسال می شود، افزود: بیشتر سلاحهایی که گروههای مسلح در سوریه از آنها استفاده می کنند ساخت اسرائیل است. عده ای تلاش می کنند به نفع اسرائیل، جنگ داخلی در سوریه به راه بیاندازند.

نماینده سوریه ادامه داد: دولت آمریکا مدتهاست بر حمایت از مخالفان مسلح در سوریه تاکید دارد.
دولت سوریه از همان ابتدا از طرح کوفی عنان حمایت کرد و برای موفقیت آن تلاش می کند، اما بعضی از اعضای این شورا حاضر به حمایت از این طرح نشدند و درپی ضربه زدن به آن هستند.

وی خاطر نشان کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل، اقدامات اسرائیل را کامل نادیده می گیرد و هیچ گاه به شهرک سازی این رژیم و یهودی سازی قدس واکنش نشان نمی دهد تا این رژیم برای ارتکاب جنایتهایش آزاد باشد.

وی تاکید کرد: گروههای تروریست که با طرفهای خارجی ارتباط دارند، مسئول کشتار الحوله هستند. هدف از آنچه در سوریه روی می دهد، زیر سوال بردن نقش ناظران بین المللی و ضربه زدن به طرح کوفی عنان است. هر کسی می خواهد به سوریه کمک کند باید به دنبال توقف قتل از جمله تحریک خشونتها در این کشور باشد.

وی همچنین به شدت از قطر انتقاد کرد و از این کشور خواست که تبلیغات منفی علیه سوریه را متوقف کند.

این نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به درخواست آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و قطر در ژنو برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار