رئیس‌جمهوری بلاروس در ديدار با همتاي روس خود مدعي شد ، بلاروس شریک راهبردی و قابل اعتمادترین متحد روسیه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي ؛  "الکساندر لوکاشنکو" رئیس‌جمهور بلاروس روز گذشته بعد از ملاقات با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه در مینسک اعلام کرد : بلاروس شریک راهبردی و قابل اعتمادترین متحد روسیه است و این وضعیت همیشه باقی خواهد ماند.

لوکاشنکو گفت: بلاروس شریک راهبردی و قابل اعتمادترین متحد است و این وضعیت همیشه به همین نحو بوده، هست و باقی خواهد ماند. ما همواره خواستار توسعه روابط دوستانه با بزرگترین شریک راهبردی خود، یعنی فدراسیون روسیه هستیم.

رئیس‌جمهور بلاروس یادآور شد، بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین بلاروس و روسیه نقطه عطفی در طول تاریخ مشترک دو کشور است.

وی افزود: ما طی این سال‌ها راه جدی برای توسعه روابط دوجانبه برداشته و به نتایج بسیار سازنده‌ای هم در این مسیر رسیدیم و باید بگویم که در حوز نفوذ جامعه مشترک المنافع همگرایی سازنده‌ای مانند همگرایی روسیه و بلاروس در دولت متحد وجود ندارد.


رئیس‌جمهوری بلاروس معتقد است که مقامات مسکو و مینسک همواره باید روابط خود را برپایه منافع دو ملت بلاروس و روسیه توسعه دهند، نه آنکه تهدید و یا مشکلی برای یکدیگر بوجود آورند.   

ولادیمیر پوتین روز گذشته در نخستین سفر خارجی خود در مقام ریاست‌جمهوری روسیه به بلاروس سفر کرد. موضوع مذاکرات رهبران دو کشور پیرامون توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل مهم بین المللی بود.

رئیس‌جمهوری روسیه امروز، جمعه در دو دیدار کوتاه کاری به آلمان و فرانسه سفر می‌کند. پوتین صبح امروز در برلین با "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و سپس بعد از ظهر عازم پاریس می‌شود تا با "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهوری جدید فرانسه ملاقات کند.

توسعه روابط دوجانبه، مشارکت در زمینه اقتصادی، انرژی و همچنین همکاری‌ها در چارچوب روابط روسیه-اتحادیه اروپا، مسائل مربوط به امنیت اروآسیایی، توسعه طرح سپر موشکی اروپایی، روند اوضاع در سوریه، مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت کنونی و دورنمای اوضاع در افغانستان از محورهای مذاکرات پوتین در هر دو پایتخت اروپایی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار