احتمالا هنگام گشت‌و‌گذار در اینترنت و بازار برای خرید یک گوشی هوشمند جدید دچار سردرگمی در انتخاب شده‌اید. در اینگونه مواقع در نظر گرفتن ملاک‌های مهم برای گوشی آینده‌اتان و اولویت‌بندی آنها می‌تواند کمک بزرگی در یک انتخاب ساده‌ و صحیح باشد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به دلیل تنوع گوشی‌های هوشمند، یافتن گوشی که بتواند بهترین انتخاب شما در انجام امور شخصی و کاری باشد قدری گیج‌کننده خواهد بود. بی‌شک با وجود انواع مختلف و متنوع تلفن‌های هوشمند، انتخاب و خرید یکی از آنها کار ساده‌ای نیست. در این مقاله قرار است علاوه بر موارد یاد شده نرم‌افزارهای ویژه امور تجاری که باعث راحتی انجام امور اداری شما می‌شوند را نیز معرفی کنیم. پس راهنمایی‌های ذکر شده در این مقاله را از خاطر نبرید تا بتوانید انتخابی بس آگاهانه داشته باشید.

 

سیستم عامل

 اندروید گوگل ( نصب شده بر روی طیف وسیعی از تلفن‌های عرضه شده توسط شرکت‌های مختلف)، iOS اپل ( نصب شده فقط بر روی آیفون)، BlackBerry شرکت RIM ( نصب شده بر روی مدل‌های مختلف گوشی‌های بلک‌بری) و ویندوز فون شرکت مایکروسافت (نصب شده بر روی چند مدل متنوع)، همگی می‌توانند انتخاب خوبی برای استفاده تجاری باشند اما هر یک مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. قبل از آنکه نسبت به خرید گوشی جدیدی اقدام کنید تلاش کنید تا اطلاعات هر چند مختصری از سیستم‌عامل‌های متفاوت و ویژگی‌های آن‌ها داشته باشید.

1-اندروید

به نظر می‌رسد تعداد زیادی از گوشی‌ها مجهز به اندروید ۲ قابلیت ارتقا به نسخه ۴ را دارند که این امر باعث می‌شود، امکانات تجاری خوبی در اختیار کاربر قرار گیرد.

 هر دو نسخه اندروید 2.3 و 4 از فناوری Near-Field Communication یا به اختصار NFC ( برای پرداخت هزینه‌ها با گوشی و بکارگیری تگ‌های هوشمند)، تکنولوژی ارتباط تلفنی VOIP و ویژگی «لمس یک کلمه و کپی سریع آن» پشتیبانی می‌کنند.

 جیمیل در اندروید ۴ (ساندویچ بستنی) از یک نوار عمل حساس به متن برخوردار است که خود را بر اساس اینکه شما در کدام قسمت برنامه هستید تغییر می‌دهد. برای مثال زمانی که در حال مشاهده یک نامه هستید، در این نوار می‌توانید گزینه‌هایی مثل Archive، trash، Label و mark it as unread را مشاهده کنید. همچنین هنگامی که در صندوق نامه‌های خود در حال گشت و گذار بین نامه‌ها هستید، این نوار خود را برای نشان دادن گزینه‌های مربوط به ساخت ایمیل (Composing) تغییر می‌دهد. با امکانات جدید جیمیل ساندویچ بستنی، اضافه کردن الحاقات و ضمایم از گالری یا پوشه‌های مختلف، بسیار ساده‌تر از قبل شده است. پس اگر همه چیزتان به جیمیل ربط پیدا می‌کند ، از اینهمه امکانات جدید متحیر و قدردان خواهید بود.

 ساندویچ بستنی می‌تواند کمک خوبی برای شما در سازماندهی IMAPها و همچنین تبادل میان حساب‌های مختلف ایمیل‌تان باشد. برنامه ایمیل این سیستم‌عامل از فولدرهای تو در توی صندوق الکترونیک و ActiveSync v14 پشتیبانی می‌کند.

2-iOS

iosپیش‌تر کاربرانی که بیشتر جنبه‌های تجاری برایشان اهمیت داشت، نسبت به انتخاب آیفون و سیستم‌عامل iOS اپل تمایل چندانی نداشتند، اما در آخرین نسخه از این سیستم عامل، یعنی iOS 5، تلاش شده تا ویژگی‌ها و برنامه‌های مربوط به امور دفتری و تجاری نمود بیشتری پیدا کنند.

 گویا مهمترین ویژگی که به iOS 5 برای کاربران کسب و کار، اضافه شده است، سرویس iCloud اپل می‌باشد که امکان همگام‌سازی و به اشتراک‌گذاری محتوا ( عکس، فیلم، موزیک و متن) را میان محصولات مبتنی بر iOS و همچنین محصولات مک محیا می‌کند.

 شما قادرید در برنامه ایمیل iOS به امکانات پیشرفته ویرایش متن، نظیر ایجاد تو رفتگی در متن، Bold یا Italic کردن کلمات نیز دسترسی داشته باشید. از جمله امکانات قابل توجه iOS 5 فناوری بی‌نظیر iMessage است که به کاربران اجازه می‌دهد فارغ از هزینه‌های پیام کوتاه با دیگر محصولات مبتنی بر iOS اپل پیام‌های کوتاه ردوبدل کنند.

3-ویندوز فون

wp7آخرین نسخه از پلتفرم ویندوز موبایل با نام مانگو(Mango) توانسته است ویژگی‌های متنوع، کاربردی و مناسبی را برای کاربران تجاری فراهم نماید. شاید یکی از مهمترین ویژگی‌های با ارزش این سیستم‌عامل Office Hub باشد که به شما امکان دسترسی کامل به مجموعه نرم افزارهای Office مایکروسافت را می‌دهد. به کمک Office Hub می‌توانید نسبت به مشاهده، ویرایش و خلق محتوا در نرم‌افزارهای Word، Excel و PowerPoint اقدام کنید. قابلیت دسترسی به OneNote، نسخه مایکروسافتی Evernote، نیز در نوشتن یادداشت و الصاق عکس و تصویر در این سیستم عامل در نظر گرفته شده است. علاوه بر موارد یاد شده امکان ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری اسناد آفیس از طریق سرویس کلاد Office 365 و Windows Live SkyDrive نیز محیا است که از طریق آن می‌توان به اسناد ذخیره شده در فضای آنلاین از هرجا دسترسی پیدا کرد.

 در این سیستم‌عامل ایمیل‌ها به صورت مکالمه‌ای سازماندهی شده و همچنین پاسخ آنها به صورت یکپارچه با ایمیل درآمده تا دنبال‌کردن آنها راحت‌تر صورت گیرد. در برنامه ایمیل این سیستم‌عامل می‌توانید گروه‌های چندگانه‌ای برای صندوق دریافت تعریف نموده و همچنین اگر دو Inbox مرتبط با هم برای کارهای تجاری خود دارید می‌توانید آنها را به یکدیگر متصل کرده و نامه‌های آنها را در یک جا و در کنار هم مشاهده کنید. همچنین می‌توانید به دلخواه هر یک از Inbox های خود را برای دسترسی ساده‌تر به صفحه اصلی سنجاق (pin) کنید.

4-BlackBerry

rimتمام گوشی‌های مجهز به BlackBerry 7 OS (آخرین نسخه عرضه شده این سیستم عامل) از BlackBerry Balance پشتیبانی می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد امور شخصی و تجاری خود را با هم در یک گوشی و بدون هیچ تداخلی انجام دهند. زمانی که به سرور شرکت متصل می‌شوید، Balance اطلاعات شخصی شما را از اطلاعات کاریتان جداسازی می‌کند و تلاش می‌کند بالاترین موارد امنیتی را در حفظ اسناد کاریتان رعایت کند. برای مثال اطلاعات و اسنادی که توسط برنامه‌های تجاری و مربوط به کسب و کار ایجاد شده‌اند، نمی‌توانند توسط برنامه‌های مربوط به امور شخصی مثل فیسبوک و نظایر آن مورد استفاده قرار گیرند.

 سرویس فوق العاده مفید BlackBerry Protect می‌تواند در پشتیبان‌گیری از اطلاعات و مدیریت دستگاه‌های متفاوت بسیار راهگشا باشد. اگر گوشی BlackBerry شما دزدیده یا گم شود با این سرویس قادرید محل آن را از راه دور پیدا کنید، اطلاعات آن را پاک کنید، آن را قفل کنید و یا حتی صدای زنگ آن را کم یا زیاد کنید. همانند Balance این سرویس نیز برای کاربران BlackBerry 7 OS کاملا رایگان است.

 حیف است که از آخرین نسخه کار با اسناد آفیس BlackBerry 7 OS با نام Documents to Go چیزی نگوییم. این برنامه که در سیستم‌عامل‌‌های دیگر از جمله iOS و Android نیز وجود دارد در بلک‌بری به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود و امکان خلق، ویرایش و مشاهده فایل‌های Word، Powerpoint و Excel را به کاربرانش می‌دهد.

 امکانات یاد شده فقط بخشی از ویژگی‌های ممتاز این سیستم‌عامل به مشتریان خود بوده و بی شک موارد دیگری نیز در این سیستم عامل یافت می‌شوند که می‌تواند در امور تجاری مفید واقع شوند.که ما به ذکر چند نمونه از ان می پردازیم.

 

 

ملزومات مهم گوشی برای امور تجاری

 ویژگی‌های خاصی که قرار است معرفی کنیم برای کاربران کسب و کار، حیاتی به شمار می‌رود پس آنها را در خرید خود به خاطر داشته باشید

1- 4G

2-HDMI/MHL

3-دوربین جلوی گوشی

4-حافظه ذخیره سازی حجیم

5-صفحه کلید فیزیکی

نرم افزارها

 به احتمال زیاد بعد از اتمام فرایند انتخاب و خرید گوشی تصمیم خواهید گرفت تا ده‌ها برنامه کاربردی و مناسب را بر روی تلفن هوشمند جدیدتان نصب کنید. ما تلاش کردیم اکثر برنامه‌های خوب موجود را امتحان کرده و بهترین آنها را از دیدگاه خودمان به شما پیشنهاد کنیم.

1-نرم افزارهای امنیتی

2-نرم افزارهای بهره وری

لوازم جانبی

 علاوه بر کیف محافظ، لوازم جانبی دیگری وجود دارند که می‌توانید در هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به آنها داشته باشید از جمله:

1-رابط برق و شارژکننده های قابل حمل

2-هدست بلوتوث

3-Pico Projectors

احتمالا شما هم مثل خیلی‌های دیگر از کاربران با یک دید آینده نگرانه به دنبال خرید گوشی هستید که هم در امور تجاری و هم در امور شخصی موفق و درست عمل کند. بسیاری از گوشی‌های بازار به کمک لوازم جانبی و نرم افزارهای مختلف می‌توانند نیازهای اولیه شما را به درستی برطرف کنند. پس می‌توانید با در نظر گرفتن موارد یاد شده انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری نسبت به قبل داشته باشید. تجربیات خود از کار با نرم‌افزار و سیستم عامل‌های مختلف را از بعد تجاری، با ما در میان بگذارید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار