كارشناس سياست خارجي گفت: برنامه هسته اي ايران و گروه 1+5 در مسكو بهتر از برنامه بغداد پيش خواهد رفت و به نقطه عطف مشتركي خواهيم رسيد.

حسين كنعاني مقدم کارشناس مسائل سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاكرات آتي ايران و گروه 1+5 در مسكو، گفت: ورود روسيه به بحث 1+5 به عنوان كشوري كه روابط استراتژيك با ايران دارد، مي تواند يك فرصت براي روسيه باشد. چرا كه مي تواند در معادلات منطقه جايگاه مناسبي را پيدا كند.

وي تصريح كرد: باز نگه داشتن مذاکرات در بغداد به معناي تمايل دو طرف براي ادامه گفتگوهاست كه اين براي ما يک پيروزي محسوب مي شود.

اين كارشناس با بيان اينکه گروه 1+5 به اين نکته پي برده که جمهوري اسلامي تحت فشار تحريم ها و تهديدها از حقوق خود كوتاه نمي آيد، خاطرنشان کرد:آنها خوب مي دانند که شکست در مذاکرات به نفعشان نيست؛ پس سعي خود را مي کنند تا از طريق گفتگو راهکاري ارائه دهند. چرا که در غير اين صورت ايران در مذاكرات برنده خواهد شد.

کنعاني مقدم در پايان گفت: شواهد و قراين حاکي است که جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات مسكو  با توانمندي و ديپلماسي فعال فضاي گفتگو را به نفع خود رقم خواهد زد و كار نيم تمام بغداد را به اتمام خواهد رساند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار