فیلم / تظاهرات آتش نشانان يوناني

آتش نشانان يوناني در اعتراض به تمديد نشدن قراردادهاي شغلي خود در آتن تظاهرات کردند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، صدها نفر از آتش نشان يوناني در آتن پايتخت اين کشور به علت تمديد نشدن قراردادهاي شغلي آنان براي فصل تابستان تظاهرات کردند. معمولا آتش نشانان در اين فصل در حال آماده باش کامل قرار دارند.
دو هزار نفر از آتش نشانان يوناني که به صورت قراردادهاي کوتاه مدت استخدام مي شوند در آتن به دليل تمديد نشدن قرارداد آنان در فصل تابستان تجمع کردند. اين در حالي است که در اين فصل آتش سوزي هاي زيادي در اين کشور رخ مي دهد. همچنين حقوق ساعات اضافي برخي از اين آتش نشانان در سال گذشته پرداخت نشده است. قرارداد اين آتش نشانان فصلي و شش ماهه است و در نيمه اول سال کار مي کنند و در شش ماه دوم با حقوق بسيار پايين بيمه بيکاري زندگي خود را مي گذرانند. قرارداد برخي از اين آتش نشانان تمديد شده ولي دولت هنوز حقوق آنان را پرداخت نکرده است. آتش نشانان از سراسر يونان در اين تجمع شرکت کرده اند. بحران اقتصادي در يونان باعث کاهش حقوق و اخراج شماري از آتش نشانان شده است. آتش نشانان در برابر دفاتر وزارت دارايي دو خواسته اصلي تمديد قرارداد و پرداخت حقوقشان را مطرح کرده اند. اين تظاهرات چند هفته قبل از انتخابات پارلماني در يونان برگزار مي شود.
اين تظاهرات به دليل سياست رياضتي است که دولت سابق اين کشور براي خروج از بحران اقتصادي اتخاذ کرده است. اين تظاهرکنندگان به شدت از سياست اتحاديه اروپا براي کاهش حقوق و دستمزدها در يونان خشمگين هستند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.