تكراري و يكدست بودن آثار سينمايي و همچنين اتفاقات اخيري كه در اكران نوروز 91 افتاد،مخاطب را از سينما فراري داده است.

داريوش بابائيان،كارگردان سينما درخصوص تاثير اتفاقات اخير در جريان اكران بر روند توليد در سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:با درنظرگرفتن اكران ناموفقي كه در نوروز  91 داشتيم،ادامه روند اكران از وضعيتي برخوردار شد كه خيلي از اهالي سينما از اكران فيلم‌هايشان وحشت كردند.
وي در اين خصوص تصريح كرد:اين وضعيت باعث شد تا فيلم‌هاي ضعيف‌تر و آنهايي كه اصلاً نوبت اكران نداشتند،‌اكران شوند؛در واقع فيلم‌هايي كه به نسبت رقابت در جشنواره بسيار عادي‌تر به نظر مي‌رسيدند.
وي در خصوص تاثير اين وضعيت بر ريزش مخاطبان سينما گفت:تمام اين موارد دست در دست هم داده و مخاطب را از سينما دور كردند،مخاطبي كه سينما را دوست داشته و هميشه در صف تماشا حاضر بوده،در فصل بهار از سينما دور شد.
وي در اين خصوص تصريح كرد:اتفاقات اخير كه باعث دور شدن مخاطب از سينما شد،‌ركود فروش را ايجاد كرد و اكنون درحال حاضر كسي حاضر به اكران فيلم نيست.
بابائيان در ادامه اظهار داشت:‌در حال حاضر هيچ كارگرداني آمادگي ساخت فيلم نداشته و شوراي صنفي با نحوه برنامه‌ريزي اكران شرايط و سال بسيار بدي را بر سينماي ايران تحميل كرد.
وي در ادامه افزود:‌به دليل يك دست بودن و ضعف در كارها مخاطب از سينما فراري شده است.
وي درخصوص راه‌حلي براي اين معضل افزود:براي نجات سينما و حمايت از اين حوزه بايد يك شوراي كارشناسي تشكيل شود و 5 الي 6 فيلم را براي اكران انتخاب كنيم،با كارشناسي دقيق اكراني متنوع و در همه ژانر‌ها داشته باشيم.
وي درخصوص افزايش قيمت بليط سينما و تاثيرات آن افزود:اين مسئله بر روند جذب مخاطب سينما تاثير منفي خواهد گذاشت،اما با توجه به گران شدن بليت سينما در كنار ساير اقلام خيلي نگران كننده نخواهد بود.
وي در پايان افزود:مسئله گران شدن بليت سينماها ضمن وارد ساختن ضربه به بدنه سينما مسئله نگران كننده‌اي به نظر نمي‌رسد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار