مدير اداره جهاد كشاورزي شهرستان شوش با بيان اين‌كه آب اراضي كشاورزي اين شهرستان از رودخانه‌هاي كرخه‌ و دز تامين مي‌شود، گفت: بر اساس دستور امور آب و برق، كشت در محدوده اراضي كرخه ممنوع و در محدوده رودخانه دز مجاز اعلام شده‌است.

منوچهر قاسمي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، اظهاركرد: با وجود اعلام ممنوعيت كشت در حوزه كرخه، هنوز ميزان سهميه آب در حوزه دز نيز مشخص و ابلاغ نشده است.

 وي افزود: سطح اراضي كشاورزي شوش به 105 هزار هكتار مي‌رسد كه تنها 15 هزار هكتار آن از حوزه كرخه آبياري و آب مابقي سطوح اراضي از دز و چاه‌هاي آب تامين مي‌شود.

 قاسمي تصريح‌كرد: هر ساله از خردادماه و بلافاصله پس از اتمام برداشت گندم، عمليات تهيه زمين و اقدامات موزد نياز براي فصل زراعي تابستانه آغاز مي‌شود. اما در سال‌جاري و تاكنون با توجه به عدم تعيين سهميه آب در حوزه رودخانه دز هنوز اقدامي براي تهيه زمين و آماده‌سازي اراضي براي كشت صورت نگرفته است.

 مدير اداره جهاد كشاورزي شوش عنوان‌كرد: تا زماني كه سهميه آب براي كشاورزان مشخص نشود نمي‌توان براي كشت در سطوح اراضي مورد نياز برنامه‌ريزي كرد.

 
قاسمي گفت: در فصل تابستانه گذشته ذرت در 42 هزار هكتار و برنج در 11 هزار هكتار از اراضي شهرستان شوش كشت شد اما در فصل زراعي تابستان امسال با توجه به كاهش يافتن ميزان آب و ممنوعيت كشت در حوزه كرخه، سطح زيركشت نسبت به تابستان قبلي كاهش مي‌يابد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.