شهردار دماوند گفت: امام خميني (ره) بنيانگذار و بزرگ پرچمدار انقلاب اسلامي در تاريخ جهان است.

"مرتضی همتی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به جایگاه معنوی امام خمینی (ره) در جهان اسلام، افزود: در ميان انواع قدرت ها، قدرت معنوي دارای جایگاهی ارزشمند است که این مهم زمانی کارآمدی خود را نشان می دهد که تبدیل به قدرت اصیل معنوی شود.

وی با اشاره به بیانات گهربار امام راحل در این خصوص، خاطرنشان کرد: امام خميني (ره) همواره به مسلمانان و كانون هاي معنوي جهان اسلام تذكر مي دهند كه با قدرت معنوي مي توانند بر همه دشمنان غلبه كنند.

شهردار دماوند يكي از مهم ترين عامل های پيروزي انقلاب اسلامي را قدرت معنوی اصیل نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در کنار پیروزی انقلاب اسلامی، مهم ترين عاملي كه سبب ماندگاري این نظام در عصر حاضر و پيروزي هاي مكرر آن در ميان انبوهي از دشمنان پرقدرت گرديده است چيزي غير از قدرت معنوي اصيل نظام اسلامي نیست و اگر انقلاب و نظام در پناه اين ابزار خدايي نبود قطعا تاكنون اثري از آن برجاي نمانده بود.

این مسئول آرمان‌های امام راحل را آرمان‌های اسلام و برگرفته از مکتب تشیع عنوان و اذعان کرد: قدرت اصیل معنوی از جمله قدرت هایی است که همواره و در تمامی دوران ها ماندگار می ماند پس قطعا آرمان های امام راحل هیچگاه کهنه و فراموش نخواهد شد و همیشه پایدار است.

همتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت آرمان های امام‌ خمینی (ره) همواره جاوید مانده، بیان داشت: امروز نهادینه کردن آرمان های امام در جامعه یک ضرورت است ولی لازمه نهادینه کردن این ارزش ها نیازمند آشنایی و آگاهی کافی است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) موجب احیای مجدد اسلام و عزت همه مسلمین و آزادگان جهان شد پس وظیفه خود را که حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب است در مقام عمل ثابت كنیم و هیچگاه فراموش نکنیم.

این مدیر شهری افزود: امام خميني همواره اصالت را به معنويت برخاسته از متن اصيل دين مي دانست كه حفظ اين معنويت برابر با حفظ بالاترين مرتبه قدرت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.