توت فرنگي يكي از ميوه هاي فصل بهار است كه خواص تغذيه زيادي براي سلامتي بدن دارد.

مسعود كيمياگر متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: توت فرنگي كالري پائيني دارد و حاوي ويتامين ها و املاح زيادي است كه مصرف آن براي داشتن يك رژيم غذايي مفيد است.
وي ادامه داد: مصرف توت فرنگي موجب تامين كربوهيدارتها، فيبر و  پتاسيم مورد نياز بدن مي‌شود، ضد سرطان و مفيد براي عملكرد بهتر قلب است.
وي اظهار داشت: توت فرنگي خاصيت ضد التهابي دارد و براي كاهش دردهاي مفصلي و رماتيسم، جايگزين مناسبي براي برخي داروهاي كاهنده‌ي درد مانند اسپرين و  ايبوپروفن و براي كساني كه به التهاب مفاصل به دليل كمبود ويتامين c مبتلا هستند مفيد است.
كيمياگر عنوان كرد: توت فرنگي به علت داشتن ويتامين c براي عمل خون سازي در بدن مفيد است و به دليل دارا بودن مقادير زيادي كلسيم و فسفر در رشد و استحكام دندانها و در بهبود شكستگي هاي استخواني مفيد است و به علت وجود ويتامين b در كاهش و رفع ترس، عصبانيت، اضطراب و هيجان موثر است و همچنين ويتامين a موجود در توت فرنگي موجب تقويت بينايي مفيد است.
وي در پايان در مورد ديگر خواص توت فرنگي گفت: تصفيه كننده‌ي خون، ادرار آور، مغذي و سرشار از املاح معدني و مفيد براي خونسازي است كساني كه كليه هاي سنگ ساز دارند با خوردن توت فرنگي دچار حساسيت هايي مانند خارش وسوزش در سطح پوست مي شوند و مصرف آن توصيه نمي شود.
برچسب ها: فیبر ، توت فرنگی ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.