مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر با بيان اين‌كه در 2 ماهه امسال 299 هزار و 257 تن انواع كالا در اين بندر تخليه و بارگيري شد، گفت: در اين مدت تخليه و بارگيري انواع كالا با رشد 26 درصدي نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته در اداره‌كل بندر و دريانوردي خرمشهر همراه بوده است.

عادل دريس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اهواز، اظهاركرد: در اين مدت ميزان تخليه و بارگيري كانتينر TEU به 13 هزار TEU رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 6 درصد كاهش داشت.

وي ادامه‌داد: همچنين در 2 ماهه سال‌گذشته 68 فروند كشتي با حجم بالاي يك ‌هزار تن در بندر خرمشهر تردد كرد كه اين تعداد در سال‌‌جاري به 114 فروند رسيد و با رشد 68 درصدي همراه بود. ميزان تردد مسافر نيز در 2 ماهه امسال، 6 هزار و 120 نفر بود كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 69 درصد رشد داشته است.

مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر بيان‌كرد: در اين مدت 75 فروند كشتي تجاري در اين بندر تردد داشته كه اين تعداد در مقايسه با سال‌گدشته 213 درصد رشد نشان مي‌دهد.

دريس گفت: در 2 ماهه امسال 44 شناور از بندر خرمشهر به كشور عراق بارگيري شد كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 26 درصد رشد داشته است./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.