تیم ملی والییال کشورمان هم اکنون برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در کشور ژاپن به سر می برد.

بهروز عطایی، مربی اسبق تیم ملی والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیم ملی والیبال ایران در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد، ترکیب آن تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه تشکیل می دهند. بستن این نوع ترکیب به منزله یک تصمیم ایده آل است، هر یک از بازیکنان مکمل یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع سرمربی تیم ملی در مصاحبه های اخیر خود اذعان کرده بود که من با قهرمانی در مسابقات انتخابی المپیک تمامی ایرانیان را سوپرایز می کنم، در صورت بروز چنین اتفاقی به طور قطع والیبال ایران به آرزوی دیرینه خود می رسد. خوشبختانه برای نیل به این هدف تدارکات در سطح بسیار مطلوبی بوده است. به نظر من این نوع تدارکات در والیبال ایران بی نظیر و بی سابقه بوده است.

عطايي گفت: حدود دو سال است که برنامه های تدارکاتی برای تیم های ملی به خصوص تیم ملی بزرگسالان در حد ایده آل و حرفه ای است این امر حاکی از مدیریت قوی است در ترکیب تیم ملی شاهد برخی تغییرات بودیم برخی از آنها خواسته و برخی دیگر ناخواسته.

مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان خاطر نشان کرد: تغییرات ناخواسته به دلیل بروز برخی مصدومیت ها و آسیب دیدگی ها  در میان بازیکنان بوده اما تغییرات خواسته بستگی به نظر سرمربی تیم ملی صورت گرفته است. شاید در خصوص این جابه جایی های نوع دوم افراد نظرات مختلفی داشته باشند اما هیچ فردی مثل سرمربی نسبت به میزان کارآیی و بازدهی بازیکنان در شرایط مختلف بازی شناخت ندارد.

عطایی گفت: ما در طول مسابقات انتخابی المپیک بازیهای سختی را در پیش داریم اولین حریف خطرناک ما در این بازیها تیم ملی کره جنوبی است. نتیجه کسب شده در این دیدار می تواند برای ما مسیر را هموار تر و یا سخت تر کند. ما در سالهای اخیر مقابل تیم ملی کره جنوبی نتیجه را واگذار نکرده ایم ولی در اکثر مسابقات با احتساب 3بر 2 به پیروزی رسیده ایم. در مسابقات جام ملت های آسیا در تهران نیز سه بر یک مقابل آنها بازی را به نفع خود به پایان رساندیم بنابراین باید گفت که کره ایها برای ما دردسر ساز و مشکل آفرین خواهند بود.

وی تصریح کرد: کره جنوبی جزو حریفان سختی محسوب می شود نتایج این تیم در لیگ جهانی قابل تامل است با وجود چنین شرایطی ما از تیم های کره،‌ ژاپن و چین در آسیا بالاتریم و می توانیم در قاره کهن آقایی کنیم، پس باید فقط برای برد به میدان رفت.

سرمربی تیم والیبال کاله آمل خاطر نشان کرد: متاسفانه برگزار کنندگان ژاپنی این دوره از مسابقات از تمامی حربه ها برای تضعیف کردن روحیه بازیکنان تیم ملی ایران استفاده کردند. آنها حتی زمان بندی بازیها را به گونه ای تدارک دیده اند که ما باید نخستین بازی را با کره جنوبی آغاز و آخرین دیدار را با تیم ملی ژاپن (میزبان) برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: نوع زمان بندی بازیها به گونه ای است که والیبالیست های ملی پوش ایرانی از همان ابتدای بازیها دلشوره پایان مسابقات را داشته باشند. اما ملی پوشان باید از این موقعیت به نفع خود استفاده کنند به گونه ای که بر این باور باشند که آنها ایران را سر سخت ترین رقیب خود دانسته و از والیبال کشورمان وحشت دارند، پس با اعتماد به نفس کامل مقابل آنها بازی کنند.

عطایی در پايان گفت: در شرایط کنونی اعضای کادر فنی تیم ملی باید روی مسائل روحی و روانی ملی پوشان تمرکز بیشتری داشته باشند، الان زمان بهره برداری است باید به بازیکنان در انتقال نیرو و انرژی کمک کرد و همچنین استرس تیم را به حداقل رساند،‌البته در این میان آنالیز دقیق تیم های حریف و ارائه اطلاعات دقیق به بازیکنان یکی دیگر از الزامات رسیدن به اهداف متعالی است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار