قائم مقام وزير کشور گفت: دستگاه هاي دولتي از نهادهاي مردم نهاد حمايت بيشتري داشته و بين آنها تبعيض قائل نشوند.




به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، عليرضا افشار قائم مقام وزير کشور در انتخابات سمن ها (سازمان هاي مردم نهاد) با اشاره به نقش اينگونه سازمانها اظهار داشت: مشارکت جويي از ويژگي بارز انساني بوده که در آموزه هاي سنتي ما نيز تأکيد فراواني برآن شده است.


وي افزود: بعد از ساماندهي نرم افزاري در حوزه سمن ها (سازمان هاي مردم نهاد) مرحله بعدي حمايت بخش ها و دستگاه هاي دولتي از اين گونه انجمن ها است که در برخي مواقع دستگاه ها همکاري لازم را انجام نمي دهند که بايد ابهامات در اين بخش برطرف شود.


قائم مقام وزير کشور با اشاره به قانون ارجاع شده به مجلس شوراي اسلامي براي حمايت از سمن ها افزود: با مطالعات انجام گرفته مشخص شد که در اين بخش خطاهايي موجود است که با وضع قانون مي توان با سمن ها قرارداد بست و يک پروژه را به آنها سپرد و دستگاه ها را موظف به حمايت از اين انجمن ها کنيم.


افشار در پايان با اشاره به نقش انجمن هاي مردم نهاد در پيش برد اهداف نظام خاطرنشان کرد: اکنون ديپلماسي عمومي براي پيشرفت منافع ملي رايج ترين شيوه به شمار مي آيد اما مسئولين مي توانند با سرمايه گذاري بر روي سمن ها براي رسيدن به اهداف ملي، توجه ويژه اي داشته باشند و يک اهرم فشار براي کشورهاي ديگر ايجاد کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار