متهم رديف دوم گفت: من درجريان اختلاس به متهم رديف اول 100ميليون تومان پرداخت كردم، چون از اين مبلغ ناراضي بود، مبالغ نادرستي را به سازمان بازرسي گزارش داده است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در پنجمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه پس از متهم رديف اول، متهم رديف دوم، (د.ف) به اتهام اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفره به ميزان 74 ميليارد و 958 ميليون و 750 هزار و 140 ريال و اختلاس اوليه در شعبه فاطمي به ميزان 5 ميليارد ريال در جايگاه حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت.

متهم (د.ف)‌ اظهار داشت: درباره شعبه فاطمي، مجموعا يك ميليارد و 300 ميليون تومان مطرح است كه 670 ميليون تومان آن مربوط به حواله ها و 700ميليون تومان آن مربوط به ساير مديران بود كه ارتباطي به من نداشت؛ من از مجموع مبالغ كرج 80 ميليون برداشت كردم كه 50 درصد آن متعلق به من و مابقي متعلق به آقاي (ب.ك) بود.

اين متهم با اشاره به اختلاس در شعبه كرج تصريح كرد: من 1/5 ميليارد تومان ازشعبه كرج برداشت كردم و مبلغ درج شده در كيفرخواست را مبني بر 7 ميليارد و 400 ميليون تومان را قبول ندرم.

 اين متهم با بيان اينكه ما مي توانستيم به راحتي با يك نامه 5 ميلياردي ازشعبه كرج برداشت كنيم خاطرنشان كرد: من به قصد اختلاس به شعبه كرج نرفتم و شعبه كرج يا زيان مي داد و يا اينكه هيچ سودي نداشت ولي با رفتن من و آقاي (م.ح) اين شعبه به سود ميلياردي رسيد.

اين متهم با اشاره به وصول كنندگان چك بيان كرد: وصول كنندگان در جريان اختلاس نبودند و به خاطر كمك‌هايي كه درگذشته به آنها كرده بودم به من احساس دين مي كردند واين چك ها را برايم نقد كرده بودند و همچنين همسرم هيچ يك از چك ها را نقد نكرده است.

وي اتهام وارده مبني بر اينكه "در روز اول فعاليتش در شعبه كرج 20 چك را صادر كرده"  گفت: اين امر امكان پذير نيست چون من درابتداي ورودم به كرج حق امضا نداشتم، پس چطور مي توانستم در روز اول 20فقره چك صادر كنم.

وي با اشاره به اظهارات متهم (و) در خصوص كشف اين اختلاس گفت: اظهارات او را قبول ندارم چون وقتي كه نماينده سازمان بازرسي به بيمه مراجعه كرده بود آقاي (و) به من زنگ زد و بسيار ترسيده بود؛ من درجريان اختلاس صد ميليون تومان به او پرداخت كرده ام و چون از اين مبلغ ناراضي بود و پول بيشتري مي خواست مبالغ نادرستي را به سازمان بازرسي گزارش داده است.

اين متهم درآخرين دفاعيات خود تصريح كرد: براي جبران مافات حاضرم هركاري را انجام دهم من به خاطر قبول سرپرستي پدر از دوران كودكي دچار لغزش شدم و اميدوارم هيئت دادرسي مساعدت لازم را با ما در پيش گيرند.

وي ادامه داد: ما شبكه نبوديم و مبلغ ما در سايز تخلفات واحدهاي ديگر بيمه نبود ما را به عنوان شبكه با استانداري لحاظ نكنيد و اكنون من از تخلفاتي كه انجام داده ام پشمانم و مي خواهم همگي آنها را جبران كنم.
/ش4
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار