معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: بنا داريم طول آزاد راه هاي كشور را تا پايان امسال به 3000 كيلومتر برسانيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي زاده در گردهمايي سراسري مديران راهداري كشور با اشاره به اينكه هم اكنون 2200 كيلومتر آزاد راه در كشور وجود دارد گفت: طبق برنامه ريزي هاي وزارت راه و شهرسازي و سازمان هاي زيرمجموعه طول آزاد راه هاي كشور را تا پايان امسال به 3000 كيلومتر مي رسانيم.
وي در ادامه با اشاره به ايجاد اداره كل نظارت و بهره برداري آزاد راه ها در سازمان راهداري گفت: اين اداره كل مسئوليت نگهداري بر آزاد راه ها را به سازمان راهداري محول كرده است به طوري كه تمام ادارات كل استان هاي كشور مسئوليت سنگيني را در اين زمينه برعهده گرفته اند و بايد در بخش نگهداري و نظارت راه ها همكاري و مشاركت لازم را داشته باشند.
افندي زاده از مديران راه و ترابري استان هاي مختلف كه در اين گردهمايي حضور داشتند خواستار نگهداري و نظارت 2200 كيلومتر آزاد راه و همچنين راه هاي اصلي، فرعي و روستايي شد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به طول راه هاي اصلي كشور كه 36 هزار كيلومتر است گفت: 85 درصد تردد وسايل حمل و نقلي از راه هاي اصلي كشور است كه اولويت بندي اين راه ها از اصول مهم و اساسي است به طوري كه اولويت بندي بايد متناسب با سطح سرويس و ميزان خرابي آنها باشد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اينكه سازمان راهداري برنامه هاي خود را براي كل ادارات راه و ترابري استان ها ابلاغ مي كند گفت: زمان بندي پروژه ها از ديگر فعاليت هايي است كه بايد با پشتكار پيگيري شود و همچنين بحث ايمني از ديگر موضوعاتي است كه بايد در همه استان ها رعايت شود.
افندي زاده با اشاره به تعداد سوانح رانندگي در سال هاي گذشته گفت: متاسفانه در سال هاي گذشته با افزايش تعداد سوانح رانندگي مواجه بوديم به طوري كه در سال 83 و 84، 27 هزار سوانح داشتيم خوشبختانه اين روند در سال هاي بعد از آن رشد متوقفي داشته به طوري كه از سال 88 روند رو به كاهش سوانح در كشور احساس شده است.
وي اضافه كرد: در سال گذشته تعداد سوانح به 20 هزار تصادف رسيد كه 14 هزار آن در جاده هاي برون شهري و روستايي و 6 هزار آن در درون شهري بوده است كه به طور ميانگين 14.4 كاهش تصادفات تجربه كرديم.
وي تصريح كرد: امسال طبق تقسيم بندي كه در استان ها انجام شده استان هاي خراسان جنوبي، تهران، البرز، قم، آذربايجان غربي، كردستان، اردبيل و فارس بالاي 15 درصد كاهش تصادفات داشتند و استان هاي اصفهان، سمنان، مازندران، گيلان، كرمان، خوزستان، همدان، قزوين، يزد، سيستان و بلوچستان و چهارمحال بختياري بين صفر تا 15 درصد كاهش تصادفات را داشته اند.
وي اضافه كرد: در سال جاري بايد كل استان ها بيش از 15 درصد كاهش تصادفات را داشته باشند وهمچنين بايد 14 هزار و 35 كشته در سال امسال به 11 هزار و 930 كشته برسد./عب



عباسپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار