ازدواج يكي از مهم‌ترين اتفاقات زندگي انسان است. از ماه‌ها يا شايد سال‌ها قبل براي مراسم عروسي برنامه‌ريزي مي‌كنيد و دوست داريد در آن مهماني خاص بهترين باشيد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک، از ماه‌ها قبل در باشگاه ثبت نام مي‌كنيد تا لاغر شويد و به اندام متناسبي كه آرزويش را داريد، برسيد و مراقب خورد و خوراكتان هستيد تا دوباره چاق نشويد ولي با تمام شدن مراسم، همه اين كارها فراموش مي‌شوند و اضافه وزن پيدا مي‌كنيد.

چرا بعد از ازدواج چاق مي‌شويم؟

معمولا روزهاي نخست زندگي مشترك كه سپري مي‌شود همه چيز به روال عادي خود باز مي‌گردد و همين موضوع مي‌تواند عامل اصلي اثرات منفي روي سلامت و حتي شادابي زوجين شود. از جمله عوامل بروز چاقي پس از ازدواج مي‌توان به عوامل جسمي و رواني مختلفي اشاره كرد.

يكي از دلايلي كه بيشتر خانم‌ها پس از ازدواج چاق مي‌شوند، اين است كه اين خانم‌ها ديگر خوش‌اندام ماندن را لازم نمي‌‌دانند و به عادات غلط تغذيه‌اي قبل خود بر مي‌گردند و فعاليت بدني خود را كاهش مي‌دهند كه همين موضوع باعث بالا رفتن وزن آنها مي‌شود.

اگر هم سال‌ها براي حفظ اندام خود رژيم خاصي را رعايت كرده‌اند پس از ازدواج از آن دست برمي‌دارند و مقدار غذايشان بيشتر مي‌شود، در نتيجه دچار اضافه وزن مي‌شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.