براساس اطلاعات واصله از منابع موثق از هیئت علمی مدیره انجمن های علمی مقرر شده است که این انجمن ها در سال تولید ملی به روند تولیدات ملی کمک کنند.

دکتر محمد جواد رسایی عضو هیئت مدیره انجمن بیوشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انجمن های علمی وابسته به جامعه ی علمی آزمایشگاهیان ایران در سال تولید ملی و استفاده از کار و سرمایه ایرانی تصمیم گرفته اند در تمامی کنگره های برگزار شده در سطح ملی یک پنل گفتگو در خصوص نحوه ورود متخصصان کشور در عرصه تولیدات دانش محور در حوزه تشخیص بالینی و درمان برگزار نمایند.

وی گفت: شایان ذکر است که جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران از 14 انجمن علمی تشکیل شده و بیش از پنج هزار نفر اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های متناظر در این انجمن ها علمی عضو می باشند.

رسایی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون 5 پنل گفتگو در کنگره های ملی ایمینولوژی، کنگره ارتقا فعالیت های آزمایشگاهی، کنگره ژنتیک و کنگره آزمایشگاه و بالین و کنگره شیمی برگزار شده است.

رسایی خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات ارایه شده هیئت مدیره انجمن بیوشیمی جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که در سال 91 حداقل سه محصول مورد استفاده در آزمایشگاه های بالینی را مورد حمایت ملی و تخصصی قرار دهد.

وی تاکید کرد:  در این راستا دانشجویان و اعضا هیئت علمی جهت ارایه نظرات و پیشنهادات منتهی به تولید محصول دعوت به عمل آورده است.

رسایی افزود:  انتظار این است که انجمن های وابسته به جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران نیز هر یک حداقل از سه محصول جهت تولید در سال 91 حمایت به عمل آورد و در صورت توفیق در این سال حداقل چهل محصول به عرصه تولید و استفاده خواهد رسید./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.