تقويت و رشد اصول دانش نظري تئاتر و اجرايي كردن بحث آموزش در اين حوزه از اهداف اصلي ما است.

منصور ايماني، مدير كل ارشاد استان گيلان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص فعاليت‌هاي  تئاتري استان گفت: تئاتر استان گيلان در سال 90 بسيار موفق عمل كرد و از مهمترين برنامه‌هايي كه اين استان براي سال 91 در نظر دارد، برگزاري دومين جشنواره "روزنه آبي" اكبررادي است.
وي افزود: اين جشنواره به توليد متن كمك مي‌كند و به نظرم بزرگترين مشكلات ما كمبود متن خوب است.
ايماني تصريح كرد: جشنواره استاني و منطقه‌اي گيلان كه هر ساله برگزار مي‌شود نيز يكي ديگر از برنامه‌هاي اداره كل ارشاد استان است كه در ليست قرار دارد.
وي بيان داشت: استقرار گروه‌هاي نمايشي يكي از مهمترين و اصلي‌ترين اتفاقاتي بود كه در استان گيلان روي داد. 33 گروه بصورت رسمي شامل طرح استقرار شدند كه براي حمايت از آنها يك ميليارد و ششصد و پنجاه ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
ايماني در خصوص اهميت آموزش در تئاتر بيان كرد:‌ تقويت اصول دانش نظري تئاتر و بحث آموزش بسيار مهم است و در اين راستا هر گروهي كه آثار فاخري ارائه دهند به سراسر كشور اعزام مي‌شوند.
ايماني با اشاره به اين كه سرزمين ايران از لحاظ اقوام مختلف بسيار غني است، اظهار داشت: مراودات اقدام مختلف و تبادل دانش و تجربه در تئاتر نتيجه تقابلات فرهنگي است كه در اين ميان آموزش حرف اول را مي‌زند.
وي خاطرنشان كرد:‌جشنواره شهروند لاهيجان نيز از جمله جشنواره‌هايي است كه در اين مدت بسيار مورد توجه قرار گرفته و دليل اصلي آن انطباق آثار با مضامين و سوژه‌هاي كاربردي است. اين آثار در ميادين و خيابان‌هاي اصلي شهر اجرا مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار