به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، نتایج یک تحقیق 18 ماهه در انگلیس که امروز منتشر شد، نشان می دهد بسیاری دندانپزشکان در انگلیس عمدا با گمراه کردن بیماران از آنها در ازای خدمات عادی دندانپزشکی مانند پر کردن دندان هزینه ای چهار برابر هزینه اقدامات درمانی مشابه در مراکز وابسته به اداره خدمات درمانی این کشور دریافت می کنند، بدون آنکه به آنها بگویند چنین خدماتی در اداره خدمات درمانی انگلیس ارائه می شود. این مسئله در برخی موارد بیماران را به علت بالا بودن هزینه های خصوصی از دریافت درمانهای ضروری باز می دارد و سلامت شان را به خطر می اندازد.
لرد هو وزیر بهداشت انگلیس این موضوع را بسیار جدی توصیف کرد و خواستار اقدام اداره خدمات درمانی در مورد دندانپزشکانی شد که با نقض شرایط قراردادشان بیماران را گمراه می کنند.
طبق مقررات اداره خدمات درمانی انگلیس، دندانپزشکان باید اقدامات درمانی اساسی را بر اساس رویه های خدمات درمانی ارائه دهند و فقط برای اقدامات درمانی زیبایی از قبیل پرکردن دندان با ماده سفید و روکش می تواند هزینه اضافی دریافت کنند.
طبق برآوردهای به عمل آمده، سالانه بیش از 500 هزار بیمار اطلاعات نادرست از سوی دندانپزشکان شان درباره امکان دریافت یک دوره خدمات دندانپزشکی خاص در اداره خدمات درمانی دریافت می کنند.
کاترین مورفی مدیر اجرایی انجمن بیماران در انگلیس می گوید: تمرکز بر دیگر ابعاد نظام درمان و مراقبتهای اجتماعی این امکان را به دندانپزشکان داده است که به رویه های نادرست ادامه دهند و این مسئله نیاز به اقدام جدی دارد.