معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي گفت: توجه به مديريت پسماند يكي از عوامل توسعه پايدار است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، سعيد حسين پور در جلسه كارگروه مديريت پسماند استان با بيان اين مطلب اظهار داشت: قانون مديريت پسماند در سال 83 به تصويب رسيد و از همان زمان كارگروه آن در استان با پنج كميته تخصصي تشكيل شد.

وي افزود: با توجه به تقسیم زباله ها به انواع مختلف عادي، ويژه، كشاورزي، بيمارستاني و خطرناك در هر بخش مسوولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط براي مديريت پسماندهاي مجموعه خود مطالعاتي انجام داده اند تا بتوان آن را با كمترين آسيب در خدمت مديريت شهري قرار داد.

معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي با بيان اينكه طرح جامع مديريت پسماند استان در مراحل پاياني تصويب قرار دارد، گفت: بر اساس اين طرح وظايف هر يك از دستگاه ها مشخص و بر اساس آن، برنامه ريزي و اقدام خواهد شد.

وي تصريح كرد: با اقدامات صورت گرفته از سوي دانشگاه هاي علوم پزشكي در سطح استان زباله هاي بيمارستاني كه عموما جزو زباله هاي خطرناك محسوب مي شوند به روش هاي كاملا مكانيزه و علمي جمع آوري و بي خطرسازي مي شود و سپس در اختيار مديريت شهري قرار مي گيرد.

حسين پور ادامه داد: در مورد نحوه جمع آوري و دفع زباله هاي كشاورزي نيز اقدامات خوبي صورت گرفته است تا به گونه اي عمل شود كه اين زباله ها كمترين آسيب را به محيط زيست وارد كنند.

وي با اشاره به اقدامات كارگروه پسماند استان در زمينه جمع آوري زباله هاي صنعتي و خانگي، گفت: با اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا كمك قابل توجهي به ساماندهي پسماند در اين بخش شده است.

گفتني است در ادامه اين جلسه، تسريع در تدوين و تصويب طرح جامع علمي و پژوهشي مديريت پسماند خراسان رضوي مورد تاكيد و بررسي اعضاي كارگروه قرار گرفت./س


برچسب ها: زباله ، تسریع ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.