رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با تأکيد بر نقش مؤثر جمهوري اسلامي در اصلاحات مثبت سوريه؛ گفت: جنايتکاران واقعي در سوريه کساني هستند که سلاح هاي اسرائيلي را به دست مزدوران استکبار جهاني مي رسانند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در حاشيه همايش امنيت پايدار در جمع خبرنگاران، با بيان اينکه امنيت بايد با رويکردهاي مختلفي ارزيابي شود گفت: با شاخص هاي مکتب جامع امنيتي امام، امروز امنيت در کشورمان نمره بسيار خوبي دارد.

وي ادامه داد: مرزهاي کشور ما ايمن هستند و همه فعاليت هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي در کشور بخوبي انجام مي شود و مردم در هر محيطي احساس امنيت مي کنند.

سرلشکر فيروزآبادي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبني بر رويکرد مجلس درباره حفظ امنيت کشور، تصريح کرد: خوشبختانه نمايندگان در دوره‌هاي مختلف مجلس، نگاه مثبتي به امنيت ملي و مسائل دفاعي مثبت داشته‌اند و ما امروز از مجلس انتظار داريم که بيشتر با مردم ارتباط داشته باشند، نيازهاي آنها را بشنوند و براي حل مسائل اصلي جامعه، بر طبق سياست کلي رهبري که در افق چشم انداز مشخص شده است قانون گذاري کنند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: با قانون مي توان امنيت ملي را برقرار کرد و قانونگذاري صحيح مي تواند احساس امنيت همگاني را به وجود آورد.

وي تأکيد کرد: ما به عنوان سربازان مردم و نظام اسلامي در نيروهاي مسلح از نمايندگان مي خواهيم به سمت اين دو محور حرکت کنند.

سرلشکر فيروزآبادي در خصوص پيام رهبري به سران قوا نيز گفت: رهبري در صدر نظام قرار دارند و من نيز به عنوان يک سرباز و بسيجي مانند همه مردم از سران هر سه قوه مي خواهم به حرف هاي امام خامنه اي گوش دهند و تعاملاتشان را از صورت تشريفاتي، خارج کرده و در جلسات خود عميقاً درباره مسائل و سياست‌هاي مورد اختلافشان بحث کرده و به تفاهم برسند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به مسائل سوريه و با بيان اينکه در انديشه‌هاي دفاعي امنيتي امام(ره) مسئله فلسطين به چشم مي خورد، اظهار داشت: مسئله سوريه و حمايت ما از حکومت آن به اصول مکتب امام و اسلام ناب باز مي گردد.

وي با تأکيد بر اينکه غرب، همواره به دنبال بهانه اي براي تهمت زدن به ايران است؛ افزود: صهيونيست هاي خونخوار توسط آمريکا و اروپا تجهيز و به فلسطين فرستاده مي شوند. آنها هر روز خانه‌ها و مزارع فلسطينيان را مي سوزانند و جوانهايشان را مي کشند.

سرلشکر فيروزآبادي ادامه داد: سوريه تنها کشوري است که طي 40 سال گذشته و حتي پيش از آن در برابر اين تهاجمات ايستادگي کرد و بنابراين حمايت ما از سوريه حکم قرآن و دين است و همانطور که رهبري اعلام کردند هرجا عليه صهيونيست ها اقدامي صورت گيرد ما حمايت مي کنيم که حمايت ما حمايتي معنوي است.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه جمهوري اسلامي در مواضع مثبتي که دولت سوريه در قبال اصلاحات داشته نيز تأثيرگذار بوده است؛ افزود: ايران همواره خواستار برقراري امنيت در اين کشور است و اميدواريم سوريه به عنوان کشوري در خط مقدم مبارزه با صهيونيسم، امنيتي پايدار داشته باشد.

وي با تأکيد بر عدم دخالت نظامي ايران در سوريه، خاطرنشان کرد: جنايتکاران واقعي در سوريه کساني هستند که سلاح هاي اسرائيلي را به دست مزدوران استکبار جهاني مي رسانند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار