آفت سن گندم مهم‌ترین مشکل کشاورزان استان زنجان است که در صورت عدم مقابله با آن، می‌تواند خسارت‌های فراوانی را به همراه داشته باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان در گفت‌وگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان ،گفت: مبارزه همگانی با آفت سن گندم در همه شهرستان‌های استان زنجان،آغاز شده است .

عسگری افزود: همه كشاورزان ملزم به تعمیر و تجهیز سمپاش‌های خود هستند و باید سموم مورد نیاز خود را نیز تهیه كنند و همچنین گفتنی است که سازمان جهاد کشاورزی کشاورزان را در این مقوله حمایت می‌کند و سمپاش‌های سازمان را که دارای برد بالایی در حدود 30 الی 50 هکتار است را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به خروج پوره‌های آفت سن گندم از تخم و رسیدن به مرحله پورگی سن دو، مبارزه با این آفت در مناطق گرمسیر استان زنجان آغاز شده است و همچنین با توجه به قطع سمپاشی در مقطع زمانی بین تخم‌گذاری آفت سن گندم و پورگی سّن دو این آفت،سمپاشی در شهرستان‌های گرمسیر آغار شده است و تا 10 روز آینده همه استان اقدام به سمپاشی پورگی سن دو خواهند کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها اگر مبارزه به موقع با این آفت انجام نشود خسارت کمی و کیفی به محصول وارد خواهد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.