علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز دوشنبه با گل شیر علی وزیر انرژی و صنایع تاجیکستان دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز دوشنبه با گل شیر علی وزیر انرژی و صنایع تاجیکستان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تمجید و ابراز خرسندی از سطح خوب روابط بین تهران و دوشنبه، روابط بین دو دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را ناشی از مشترکات فراوان دینی ، فرهنگی ، تمدنی ، تاریخی و زبانی ، روابطی نمونه و ویژه توصیف کرد.

صالحی همچنین با اشاره به عزم و اراده راسخ سران دو کشور برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنین چند جانبه در سطح منطقه، به خصوص در ابعاد اقتصادی ، تجاری و بازرگانی ، صنعتی و انرژی ، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن توافقات صورت گرفته و پیگیری جدی مسئولین دو کشور در بخشهای دولتی و خصوصی و همچنین فراهم شدن تسهیلات لازم از سوی دولتهای دو کشور برای بازرگانان و تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی ، شاهد رونق و توسعه بیش از پیش روابط بین دو کشور دوست و برادر باشیم.

گل شیر علی وزیر انرژی و صنایع تاجیکستان نیز که برای شرکت در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به تهران سفر کرده است ، در این دیدار با ابلاغ سلام های همراه خان ظریفی وزیر خارجه کشورش به دکتر صالحی ، گزارشی از محورها و نتایج مذاکرات خود در تهران ارائه کرد.

وی با ابراز رضایت از روند پیگیریها و تلاش های صورت گرفته در جهت پیشبرد و توسعه روابط ، خواستار حمایت و کمک به تحقق توافقات فیمابین بخصوص تسریع در روند اجرای طرحها و پروژه های مختلف صنعتی ، تجاری و انرژی بخصوص در زمینه برق و آب و گاز و ارتباطات و راه آهن بین دو کشور شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار