رييس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران با کشف 80 تن حشیش از ورود این مقدار حشیش تولید شده به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جلوگیری کرد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سردارعلی مویدی در دیدار و گفتگو با "محمدالخریجی" افسر رابط سفارت عربستان و مسئول مبارزه با موادمخدر این کشور، اظهارداشت: امروز موادمخدر، تهدید بزرگی است که همه انسانها، جوامع و کشورها را مورد هدف قرار داده و هیچ جامعه ای از این تهدید در امان نخواهد بود.

وی تاکید کرد: مقابله جدی با این تهدید، عزم جهانی را می طلبد و جزیره ای و منطقه ای فکر کردن، ما را در این مبارزه به نتیجه نمی رساند.

سردار مویدی با اشاره به اینکه متاسفانه کانون تولید موادمخدر در منطقه ما واقع شده است، تصریح کرد: طبیعی است آسیب پذیری ما و شما نسبت به سایر کشورها در موضوع موادمخدر بیشتر است؛ بنابراین اگر تجارب و اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و در این راه همدلی داشته باشیم، می توانیم توفیقاتی زیادی در این مبارزه به دست آوریم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خطاب به مسئول مبارزه با موادمخدر عربستان گفت: نگاه ایران به این پدیده، یک نگاه منطقه ای و فرا ملی است و کشور شما از این تلاش و عزم ایران مطلع است.

این مقام انتظامی با اشاره به اهدای سه هزار و 720 شهید و 11 هزار و 500 جانبازو صرف صدها هزار میلیارد دلار در راه مبارزه با موادمخدر، اظهارداشت: اهداء این سرمایه های معنوی و مادی به کل بشریت ، نشان دهنده نگاه جهان شمول جمهوری اسلامی ایران به این پدیده است.


وی با بیان اینکه این آمارها، رسانه ای نیست بلکه همه قابل محاسبه و ارائه است، گفـت: ایران در قبال سایر کشورهای منطقه احساس مسئولیت می کند و راه قاچاقچیان و مافیای موادمخدر را به سمت این کشورها مسدود کرده است در حالی که ما کمترین مساعدت را از سوی کشورهای منطقه دریافت کرده ایم.

مویدی ادامه داد: ما از کشور عربستان که برادران دینی ما نیز هستند انتظار داریم در این راستا شفاف، صادقانه و دلسوزانه با ما همکاری کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به اینکه در طول سال 89 و 90 بیش از دو میلیون نفر از ایران به مکه معظمه مشرف شده اند، تصریح کرد: با تلاش و جدیت پلیس ایران در جهت برخورد با افرادی که آلوده به موادمخدر بودند، پلیس عربستان حتی یک مورد موفق به کشف موادمخدر از سوی زائران ایرانی نشده که این نشان دهنده نهایت همکاری ما با شما است.

مویدی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 80 تن حشیش در ایران توسط پلیس کشف شد این در حالی است که این ماده مخدر در داخل ایران کمترین مصرف را دارد بنابراین با تلاش پلیس ما، از ترانزیت بیش از 80 درصد حشیش به کشورهای حوزه خلیج فارس، ممانعت شد، که این حاکی از اقدام بشر دوستانه پلیس ایران است.

وی تاکید کرد: ما نباید اقدامات بشردوستانه را تحت شعاع مسائل سیاسی قرار دهیم و واقعیت و حقانیت ایران در مبارزه با مواد مخدر، حتی از سوی کشورهایی که از نظر سیاسی با ما همراهی ندارد، مورد قبول است.

به گفته این مقام انتظامی، مافیای مواد مخدر به نوع حکومت و سیستم نظام توجهی نداشته و به دنبال کسب درآمد شیطانی خود است بنابراین باید به منظور خدمت انسان دوستانه با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشیم تا در مقابله با مافیا، موفق شویم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان در پایان امیدوار شد، این نشست منجر به همدلی ونزدیکی بیشتر با کشور عربستان شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار