تحقیقات تازه دانشمندان آن‌ها را به این نتیجه رسانده است که بهتر است به جای استفاده از قرص های کلسیم، افراد از رژیم غذایی که کلسیم آن زیاد است، استفاده کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک «احتمال ابتلا به حمله قلبی در افرادی که از قرص‌های کلسیم استفاده می‌کنند، بیشتر از معمول است.»
، این نتیجه یکی از تازه‌ترین تحقیقاتی است که پژوهشگران آلمانی انجام داده‌اند و گزارش آن در مجله قلب منتشر شده است.

قرص‌های کلسیم را معمولا سالمندان برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از شکستگی مصرف می‌کنند. اما حالا با روشن شدن نتیجه این تحقیقات، متخصصان معتقدند افراد باید با احتیاط از قرص کلسیم استفاده کنند و بهتر است به جای استفاده از قرص‌های کلسیم از رژیم غذایی که کلسیم آن زیاد است، استفاده شود.

محققان مرکز تحقیقات سرطان ۲۳ هزار و ۹۸۰ نفر را برای بیش از ۱۰ سال تحت نظر داشتند. دست اندرکاران میزان ابتلا به حمله قلبی را در افرادی که از قرص کلسیم استفاده می‌کردند با افرادی که از این قرص‌ها استفاده نمی‌کردند مقایسه کردند.

به این ترتیب محققان نتیجه گرفتند که میزان حمله قلبی در افرادی که قرص کلسیم می‌خورند ممکن است افزایش قابل توجهی بیابد و بنابراین این افراد باید با احتیاط این قرص‌ها را مصرف کنند: «این تحقیق نشان می‌دهد که احتمال حمله قلبی در افرادی که قرص کلسیم مصرف می‌کنند ممکن است بالا برود. اگرچه این بدان معنی نیست که استفاده از این قرص‌ها موجب ایجاد حمله قلبی می‌شوند.»/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.