دومين نمايشگاه صنعت اسب با همكاري فدارسيون هاي سواركاري و چوگان طي روزهاي 17 تا 20 خرداد در هتل المپيك تهران برگزار مي شود.

محمودحيدري، سرپرست فدراسيون سواركاري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: سواركاري در دنيا بصورت يك صنعت مي باشد و با سرمايه گذاري بر روي آن اشتغالزاي بوجود مي آيد در كشور ما نيز بايد به اين مقوله صنعتي نگاه كرد و به همين منظور دومين نمايشگاه صنعت اسب را با مجوز سازمان توسعه صادرات و با همكاري فدراسيونهاي سواركاري و چوگان طي روزهاي 17 تا 20 خرداد در محل هتل المپيك تهران انجام مي شود.

وي تصريح كرد: هدف از اجراي اين نمايشگاه پتانسيل و ظرفيت موجود در سواركاري كشورمان، توليد و پرورش اسب، تعداد باشگاههاي سواركاري، توليد لوازم اين ورزش، نوع آوريها و سرمايه گذاري جهت ارتقاء سواركاري حمايت از اسب اصيل ايراني و رونق بخشيدن به اين ورزش مي باشد.

حيدري در ادامه گفت:‌ برگزاري اين نمايشگاه در معرفي سواركاري و ملزومات آن در بين مردم تأثير فراواني دارد و اشخاص بهتر با سواركاري آشنا مي شوند.

وي عنوان كرد:‌ سواركاري بايد در استانهايي كه قابليت آن را دارد توسعه يابد به همين جهت ما سفرهاي استاني را در طي سال انجام مي دهيم و از نزديك با مشكلات و معضلات آنها آشنا مي شويم.

حيدري گفت: در بخش رقابتهاي خارجي نيز بايد فعال باشيم و با حل مشكل قرنطينه حضور خود را پررنگ تر كنيم به همين جهت سال جاري به مسابقات كسري جنوبي اعزام شديم و عملكرد بچه ها خيلي خوب بود و به ليگ قفقاز هم سواركاري اعزام مي كنيم و در كل مي خواهيم كه سواركاران ايراني در دنيا خودي نشان دهند و اين پتانسيل را نيز دارند.

وي خاطر نشان كرد: ليگ استقامت نيز در كردستان با حضور 7 تيم در حال برگزاري است اين كار براي اولين بار در كشور صورت مي گيرد خود اين مسابقات به سواركاران انگيزه مي دهد و اين بخش از سواركاري را رونق مي دهد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.